English

وزرا و مدیران دولتی اصل بی‌طرفی در زمان تبلیغات را رعایت کنند

امام جمعه قائم‌شهر گفت: رئیس جمهور به عنوان کاندیدا حق دارد تبلیغات کند اما وزیران، مدیران و مسؤولان در شهرها باید اصل بی‌طرفی را رعایت کنند.

وزرا و مدیران دولتی اصل بی‌طرفی در زمان تبلیغات را رعایت کنند

به گزارش خبرگزاری موج، حجت‌الاسلام علی معلمی با بیان اینکه ولایت فقیه همان ولایت رسول‌الله است اظهار کرد: اسلام بر پنج پایه نماز، روزه، زکات، حج و ولایت استوار است.

وی افزود: مهم‌ترین این موارد همان ولایت فقیه است که کلید سایر امور محسوب می‌شود و اگر حجت را اطاعت کنید از خدا اطاعت کرده‌اید.

امام جمعه قائم‌شهر تصریح کرد: در هیچ دوره‌ای از تاریخ بندگی خدا بدون حجت نبوده است و ولایت فقیه استمرار سلسله پیامبران، امامان و اولیاء الله است.

این مسوول با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب از نامزدها خواستند به مردم قول بدهند که برای پیشرفت کشور نگاه‌شان به خارج نباشد، اظهار کرد: غربی‌ها می‌خواهند بر کشورهای اسلامی تسلط یابند و این مبنای کلام رهبر است.

معلمی با اشاره به اینکه یکی از مفاهیم قرآنی که معرفت می‌افزاید و در همه ادیان الهی اصل است، کفر به طاغوت است، خاطرنشان کرد: مؤمن باید به طاغوت کفر بورزد و آن را ابراز کند.

امام جمعه قائم‌شهر با بیان اینکه چنین درخواستی از کاندیداها از سوی مقام معظم رهبری از آموزه‌های دینی است، اظهار کرد: نداشتن نگاه به خارج از کشور باید مطالبه عمومی باشد و آحاد مردم جامعه باید از نامزدها چنین درخواستی داشته باشند.

این مسوول با اعلام اینکه همان‌گونه که مقام معظم رهبری فرمودند؛ ضعف کشورهای اسلامی در برابر آمریکا ناشی از دوری از قرآن است،تصریح کرد: معارف قرآنی باید به گفتمان‌های عمومی بین مردم تبدیل شود و آنقدر در تمام ابعاد آن را ترویج دهیم تا در زندگی افراد جاری شود.

امام جمعه قائم‌شهر با اشاره به شهادت ۹ تن از مرزبانان ایران اظهار کرد: یک هفته از حضور مقام پاکستانی در ایران و مهمان‌نوازی ما از او نگذشته بود که عده‌ای از بهترین فرزندان این ملت توسط اشراری که از خاک پاکستان حمله کردند، به شهادت رسیدند.

معلمی افزود: دستگاه‌های دخیل در امور امنیتی به جای آن که یک چشم به مسائل امنیتی و یک چشم به اصل برگزاری انتخابات داشته باشند، بیشتر تبدیل به ستادهای انتخاباتی یک‌جانبه شده‌اند و این افراد هر روز به جاهای مختلف می‌روند و آماری ارائه می‌دهند و دیگران آن را تکذیب می‌کنند، مردم چه گناهی کرده‌اند که باید حرف‌های متناقض بشنوند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: رئیس جمهور به عنوان کاندیدا حق دارد تبلیغات کند اما وزیران، مدیران و مسؤولان در شهرها باید اصل بی‌طرفی را رعایت کنند.

معلمی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از مناظره زنده، اظهار کرد: براساس فرمایش رهبری مناظره زنده خوب است و اگر عوارضی دارد باید آن را برطرف کرد.

وی با گله‌مندی از وزیر کشور تصریح کرد: وزیر کشور حقیقت تلخ و و روشنی را زیر پا گذاشت و گفت مناظره زنده خوب نیست زیرا در سال ۸۸ عوارض نامطلوب و خسارتی سنگین به ملت وارد کرد.

امام جمعه قائم‌شهر با بیان اینکه ما فتنه از پیش طراحی شده‌ای را که با شعار رسمی «انتخابات بهانه است اصل نظام نشانه است» به راه افتاد را فراموش نمی‌کنیم، اظهار کرد: چرا یک مسؤول بلندپایه دولتی اینگونه فتنه را انکار می‌کند.

این مسوول با اشاره به اینکه اگر وزیر کشور می‌خواهد یک‌جانبه تبلیغ کند و مثلاً از مناظره زنده هراس دارد، قابل پذیرش است و به‌گونه‌ای دیگر سخن بگوید و نیاید یک حقیقت تلخ را انکار کند،افزود: آن چیزی که در سال ۸۸ اتفاق افتاد و موجب خسارت شد، فتنه بود که طومار آن در ۹ دی ماه توسط ملت بزرگ ایران پیچیده شد.

معلمی با بیان اینکه براساس قانون باید اسامی نامزدها به ترتیب حروف الفبا اعلام شود، اظهار کرد: وزرات کشور در اعلام اسامی 6 نامزد انتخابات ریاست جمهوری این اصل را رعایت نکرد و اسم رئیس جمهور فعلی را بالاتر از اسم شخص دیگری قرار داد.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه وزارت کشور امین و امانت‌دار است و خدا نکند که شک و شبهه‌ای نسبت به امانت‌داری آن پیدا کنیم، افزود: تا به امروز وزارت کشور به دست هر شخص و گروهی که بوده است، نتیجه کار، رأی مردم بود و رأی مردم و امانت‌داری مسؤولان افتخار بزرگی برای جمهوری اسلامی ایران است.

وی با بیان اینکه فرماندهی مرزبانی به عهده وزیر کشور است، اظهار کرد: وزیر کشور باید پیش‌بینی‌های لازم را انجام دهد و  دشمنان مشغول طراحی نقشه و زدن ضربه و آسیب هستند و ما باید به برگزاری و سلامت انتخابات بیاندیشیم.

این مسوول با بیان اینکه نتیجه در نهایت رأی مردم می‌شود، اظهار کرد: مسؤولان باید توجه به مسائل جانبی را کمتر کنند و از این فتنه‌ها و ناامنی‌ها جلوگیری به عمل آورند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه