English

پرداخت نشدن حق‌الزحمه بسیاری از کارگران / شرایط کارگران خوب نیست

امام جمعه موقت نکا گفت: اکنون شرایط خوب و مناسبی برای کارگران مهیا نیست و دولت باید بیشتر از قبل به فکر حل مشکلات کارگران در کارخانجات باشد چرا که بسیاری از کارخانجات، مدت‌ها است که قدرت پرداخت حق‌الزحمه کارگران را ندارند و باید دولت برای حل مشکلات تلاش کند.

پرداخت نشدن حق‌الزحمه بسیاری از کارگران / شرایط کارگران خوب نیست

به گزارش خبرگزاری موج، حجت‌الاسلام مختار نظری با اشاره به مناسبت‌های هفته اظهار کرد: 11 اردیبهشت مصادف با روز کارگر است که این افراد با تلاش و زحمت فراوان زندگی خود و خانواده را اداره می‌کنند و امیدواریم در دولت آینده به حل مشکلات کارگران توجه شود.

وی افزود: اکنون شرایط خوب و مناسبی برای کارگران مهیا نیست و دولت باید بیشتر از قبل به فکر حل مشکلات کارگران در کارخانجات باشد چرا که بسیاری از کارخانجات، مدت‌ها است که قدرت پرداخت حق‌الزحمه کارگران را ندارند و باید دولت برای حل مشکلات تلاش کند.

خطیب نماز جمعه نکا با گرامیداشت روز معلم در 12 اردیبهشت ماه گفت: روز معلم هم روز مهمی است که معلمان نقش کلیدی و مسؤولیت آموزش و تربیت فرزندان جامعه را بر عهده دارند و خداوند خود و پیامبرش را مربی و معلم معرفی می‌کند و لذا مربی باید جایگاه خود را بشناسد و بداند که کار خدا و رسول را انجام می‌‌دهد.

نظری ادامه داد: تنها همت معلم،  تدریس همان متن در بین دانش‌آموزان نیست که اگر چنین باشد و بگوید در قبال مسائل دیگر تربیتی، مسؤولیتی ندارد به آن نسل جفا کرده است؛ مهمترین رسالت معلم، تربیت است و آموزش در کنار تربیت است و باید استعدادهای فرزندان توسط معلمان شکوفا و در جهت صحیح هدایت شود.

وی افزود: روز معلم، همزمان با شهادت معلم نمونه شهید مطهری است که بزرگترین ویژگی‌ این شهید ارزشمند دیده‌بانی بود و شهید مطهری، دیده‌بان به تمام معنا بود و جایگاه مرزبانی فکری داشت و عاشق قرآن و مکتب اهل بیت(ع) بود و هرگاه احساس می‌کرد افرادی به این مرزهای فکری هجمه وارد می‌کند با تمام قوا می‌ایستاد و اکنون معلمان می‌توانند فرزندان را در جامعه مسؤولیت‌پذیر کند.

امام جمعه موقت نکا با اشاره به حلول ماه شعبان اظهار کرد: ماه شعبان‌المعظم است و با پشت سر گذاشتن ماه رجب با تمام فضیلت‌هایش، امیدواریم به برکت این ماه و در پرتو الطاف الهی، خداوند ما را ببخشد و بیامرزد و توفیق ورود به ما شعبان و درک فیوضات این ماه را به ما عنایت کند.

نظری، با اشاره به پیش رو بودن روز شورا یادآور شد: شورا یعنی زمینه‌سازی برای تأثیرگذاری عینی مردم در سرنوشت خود و یعنی اینکه مردم در سرنوشت خود دخالت کرده و درباره امورات اجتماعی و زندگی خود تصمیم می‌گیرند که دستور قرآنی است.

وی گفت: مدیریت شهری و روستایی با دو بازوی نظارتی شامل شورا و اجرایی در شهر توسط شهردار و در دهیار توسط دهیار انجام می‌شود.

خطیب نماز جمعه نکا همچنین روز ملی خلیج فارس را روز مهمی در تقویم ایران اسلامی دانست و خاطر نشان کرد: انگلیس بعد از قطع دستش در این کشور، شیطنت‌هایی را در خلیج فارس آغاز کرد و همچنان ادامه دارد تا نام این خلیج فارس به خلیج عربی تغییر کند در حالی که این نام صدها سال پیش در تاریخ ثبت شده است و روز خلیج فارس تعیین شد و هرساله اقداماتی انجام می‌شود.

نظری با بیان اینکه روز پاسدار همزمان با روز میلاد سرور آزادگان جهان امام حسین(ع) را در سوم شعبان پیش رو داریم از  سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان سازمان شناخته شده‌ برای مردم نام برد که نقش این سازمان و نهاد و تأثیرگذاری آن در پیشبرد اهداف نظام و پاسداری از انقلاب اسلامی بر کسی پوشیده نیست.

وی افزود: نسل جدید ممکن است دهه‌های و نقش‌آفرینی این نیرو را در پاسداری از انقلاب به نحو شایسته درک نکرده باشند که باید روشنگری شود و بدانیم برای شناختن سپاه باید سخنان امام را بخوانیم " اگر پاسدار نبود، کشور نبود" و لذا باید بدانیم سپاه از ابتدای نظام در جنگ نیمه سخت در مقابله با اشرار در گنبد، سیستان و.. بود و بسیاری از جوانان این منطقه در جنگ امنیتی به شهادت رسیدند.

امام جمعه موقت نکا اضافه کرد: سپاه در جنگ تحمیلی دو مسؤولیت بسیج، آموزش و سازماندهی مردم و به‌کارگیری مردم در قالب لشکرهای عملیاتی بود که در کنار ارتش جمهوری اسلامی، سپاه در دفع تهاجم دشمن و بیرون راندن صدام نقش بسیار تعیین‌کننده است.

نظری بیان کرد: سپاه در ظاهر مسؤولیت نظامی دارد اما چون پاسدار انقلاب است اقتضای پاسداری آن ایجاب می‌کند که در مراحل مختلف نقش‌آفرینی کند و در جنگ نظامی، اجتماعی،اقتصادی و فرهنگی وارد شود و امروز هم کارهای بزرگ صنعتی و اقتصادی به دست توانمند پاسداران در قرارگاه سازندگی انجام می‌شود و کارهای بزرگی در جاده، فرودگاه، ایجاد صنایع در دست انجام است.

وی گفت: پالایشگاه گاز به‌زودی در بندرعباس افتتاح می‌شود که صفر تا صد آن را سپاه انجام داد دو با وارد شدن به مدار، ایران دیگر احتیاج به بنزین وارداتی ندارد.

این خطیب جمعه ادامه داد: وظیفه پاسداری ایجاب می‌کند در حوزه فرهنگی و بیداری مردم در منطقه و سازماندهی عناصر انقلابی در برون‌‍‌‌‌مرزها است که نقش تعیین‌کننده دارد.

نظری، با اشاره به ولادت قمر بنی‌هاشم و روز جانباز گفت: عالی‌ترین مرتبه پیروی و تبعیت از امام و فداکاری در راه امام در وجود این عزیز گرانقدر قمر بنی هاشم(ع) تجلی یافت و جانبازان انقلاب هم در بین مردم دارای چنین مرتبه‌ای هستند که وجودشان را وقف انقلاب کردند و اکنون خود شهید زنده و سند افتخار کشور هستند.

وی افزود: همچنان که ما برای شهدا یادواره می‌گیریم برای شهدا زنده هم باید یادواره بگیریم و یادشان باید زنده باشد و در کنارشان باشیم و بدانیم برخی از این افراد در شرایط بسیار سخت و دشواری به سر می‌برند و سال‌ها است که قدرت حرکت ندارند و باید به فکرشان باشیم.

امام جمعه موقت نکا با اشاره به انتخابات مهمی که در اواخر اردیبهشت ما برای تعیین رئیس جمهور پیش رو داریم، اظهار کرد: انتخابات مهمی است که سرنوشت کشور به یک فرد واگذار کنیم در این راستا نگاه و اهتمام و مشورت گرفتن از مردم، مهمترین ویژگی‌ امام امت بود و ایشان از همان سال 42 معتقد بود که تنها با کمک مردم می‌توان نظام شاهنشاهی را ساقط کرد.

نظری ادامه داد: انتخابات با حضور حداکثری خواست امام راحل، رهبری و شهدا است و همه مردم با سلایق مختلف در انتخابات شرکت کنند و این حضور پای نظام نوشته می‌شود؛ پای یک جریان نوشته نمی‌شود چرا که مردم وارد شدند و به افرادی رأی دادند که از فیلتر شورای نگهبان عبور کرده و در چارچوب نظام حرکت کردند.

وی افزود: همه باید در انتخابات شرکت کنند و بدانند این حضور نشانه اراده پولادین پایبندی ملت ما به آرمان‌ها و ارزش‌های این نظام است؛ انتخابات تهدیدات دشمن را خنثی و بی‌اثر می‌کند و این حضور نشانه بصیرت مردم و ریختن خون تازه در رگ‌های نظام جمهوری اسلامی ایران است.

امام جمعه موقت نکا با بیان اینکه برگزار نشدن این انتخابات، خواست دشمن است، یادآور شد: دشمن می‌خواهد انتخابات برگزار نشود و یا اینکه اگر برگزار شد خیلی ضعیف برگزار شود و حضور حداکثری اتفاق نیفتد و تلاش دشمن بر این مسأله است و تبلیغ می‌کنند که در این کشور ما دموکراسی نیست؛ در حالی که دموکراسی که ما در کشورمان داریم در بسیاری از کشورهای اروپایی نیست.

نظری بیان داشت: دشمن تلاش دارد تا از بستر انتخابات برای تشدید اختلاف و برقراری آشوب و مشکلات امنیتی برای نظام استفاده کند و باید تلاش کنیم انتخابات در کمال سلامت و امنیت برگزار شود و حضور ما در صحنه انتخابات بار دیگر تودهنی محکم به دشمن و استکبار به سردمداری آمریکا است.

وی با اشاره به ویژگی‌های رئیس جمهور گفت: یکی از مهم‌ترین این ویژگی‌ها این است که رئیس جمهور باید توکل، اعتقاد و اعتماد به ذات اقدس الهی داشته و بزرگترین تکیه‌گاه او خداوند باشد و از غیر خدا نترسد که از ویژگی‌های امام امت و رهبری است و کسی باید انتخاب شود که از دشمن نترسد؛ توان و ظرفیت مدیریتی داشته و برنامه‌ریزی گسترده در زمینه‌های مختلف برای رشد و پیشرفت کشور داشته و تعامل با نخبگان داشته و در سایه مشورت با نخبگان حرکت کند.

نظری ادامه داد: رئیس جمهور باید پایبند به ارزش‌های نظام باشد و از بن‌دندان به ارزش‌های نظام توجه کند؛ رئیس جمهوری که شیفته ارزش‌های غربی باشد شایسته رسیدن به این مقام و جایگاه نیست چرا که مردم ما ارزشی و ولایی هستند و باید از عمق وجود به ارزش‌های نظام پایبند و دردمند باشد.

وی بیان کرد: باید اعتقاد داشته باشد با تکیه بر توانمندی داخلی می‌توان به بالندگی رسید که ما از نظر عقلی و استعداد کمتر از کشورهای دیگر نیستیم؛ اکنون ما در بسیاری از زمینه‌ها خودکفا هستیم و در بحث نظامی با تکیه بر توانمندی داخلی احتیاج به کسی نداریم و نباید اجازه دهیم کشور به صنایع مونتاژ تبدیل شود که خیانت به کشور است و لذا باید به توانمندی داخلی کشور تکیه شود.

وی اظهار کرد: رئیس جمهور باید به اقتصاد مقاومتی اعتقاد داشته باشد یعنی اینکه باید در زمینه‌های گوناگون به خودکفایی برسیم که این مسأله گرفتن یک اهرم از دست دشمن است و این توانمندی در ما وجود دارد و اکنون علم فن‌آوری هسته‌ای در کشور ما بومی شده است و لذا باید حمایت از توانمندی داخلی و محرومیت‌زدایی باید در دستور کار باشد که نسبت به محرومیت‌زدایی کم‌توجهی می‌شود که باید نسبت به این امر دغدغه داشته و بدانیم دفاع از مظلوم و مقابله با ظالم و ساده‌زیستی از ویژگی‌های مهم رئیس جمهور است.

امام جمعه موقت نکا افزود: با برشمردن این ویژگی‌ها باید توجه شود که انتخابات جدی گرفته شود و در صحنه حاضر باشیدم و بدانیم همه ما در قبال انتخابات رئیس جمهور مسؤولیت داریم و این انتخابات تنها رفع تکلیف نیست که باید تحقیق کنیم و یا به معتمدان جامعه تکیه کرده و از نظرات آنان استفاده کنیم و با مشورت با آنان انتخاباتی پر شور داشته و همچنین حجت شرعی در قیامت داشته باشیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه