English

کمک ۸۰۰ میلیون تومانی خیرین قائمشهری برای تجهیز مدارس

مدیر آموزش و پرورش قائمشهر گفت: در سال تحصیلی جاری خیرین این شهرستان 800 میلیون تومان برای تجهیز و بازسازی مدارس کمک کرده اند.

کمک 800 میلیون تومانی خیرین قائمشهری برای تجهیز مدارس

به گزارش خبرگزاری موج، سید محمد رسولی بیان داشت: با کمک خیرین 2 مدرسه در حوزه شهری و پنج مدرسه روستایی در قائمشهر تجهیز و نوسازی شده است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه نگاه اصلی ما بحث روستا محوری است ، سال گذشته با همت خانواده شهید روشن و با کمکی بالغ بر 900 میلیون ریال به تعداد کلاس های درس در مدرسه روستای چفته کلا اضافه شد.

مدیر آموزش و پرورش قائمشهر گفت که با ورد خیران و مشارکت مردم در سال های اخیر بویژه در بحث مرمت و بازسازی مدارس در روستاهای این شهرستان از ورود دانش آموزان روستایی به شهر جلوگیری شده است.

سال گذشته حدود 2 هزار دانش آموز روستایی این شهرستان که در مدارس شهری تحصیل می کردند به مدارس روستایی خود بازگشتند.

جمعیت دانش آموزی حدود 47 هزار نفری شهرستان قائمشهر در 330 مدرسه تحصیل می کنند.

تعداد مدارس روستایی در این شهرستان 124 مدرسه است که حدود 9 هزار دانش آموز در آنها به تحصیل مشغول هستند.

رسولی با بیان اینکه هفته معلم در قائمشهر با نام معلم شاخص شیدا زارعی آغاز می شود ، گفت : همان طور که در شیوه نامه انتخاب معلم برتر، اصل بر معلم ایثارگر است، امسال و برای اولین بار در هفته معلم با نام معلم شاخص برگزار می شود.

شیدا زارعی دانشجوی رشته فیزیک که سال گذشته بر اثر سردرد شدید به یکی از بیمارستان های تهران منتقل شده بود، همزمان با شب شهادت امام هشتم (ع) به پنج بیمار منتظر دریافت عضو، زندگی دوباره بخشید.

وی با اشاره به اینکه در هفته معلم در این شهرستان برنامه های متعددی برگزار می شود، افزود: دیدار اعضای آموزش و پرورش با امام جمعه این شهرستان ، زنگ سپاس در مجتمع حاج ناصر مهدوی، پیاده روی همگانی ویژه فرهنگیان در پارک جوارم ، دیدار با خانواده ها شهید فرهنگی و کاروان سپاس از معلم و سرود سپاس از معلم در میدان طالقانی توسط دانش اموزان این شهرستان برگزار خواهد شد.

مدیر آموزش و پرورش قائمشهر ادامه داد: همچنین همایش حضور معلمان و تجلیل از 75 نفر از معلمان برتر و نمونه در روز شانزدهم اردیبهشت ماه در سالن حاج احمد از دیگر مراسم مهم در هفته معلم خواهد بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی