English

تحول نظام سلامت شاخص های بهداشتی و درمانی را ارتقا داد

استاندار مازندران گفت: طرح تحول نظام سلامت شاخص های بهداشتی و درمانی را در روستاها و مناطق محروم افزایش داد.

تحول نظام سلامت شاخص های بهداشتی و درمانی را ارتقا داد

به گزارش خبرگزاری موج، ربیع فلاح در نخستین نشست مجمع سلامت مازندران افزود: با اجرای طرح تحول نظام سلامت در سطح کشور در دولت تدبیر و امید زیرساخت های بهداشتی و درمانی در اقصی نقاط کشور بویژه در روستاها گسترش یافت.

وی ادامه داد: دسترسی آن روستاییان به خدمات بهداشتی و درمانی باعث شده تا شاخص های بهداشتی و درمانی در این مناطق نیز همانند نقاط شهری گسترش یابد.

رئیس مجمع سلامت مازندران اظهار داشت: با گسترش زیرساخت های بهداشتی ودرمانی درروستاها، نیاز جمعیت این مناطق برای بهره گیری ازخدمات اولیه درمانی و بهداشتی در شهرها کاهش یافت.

وی تشکیل پرونده الکترونیکی و اجرای طرح پزشک خانواده را از مهم ترین کارکردهای طرح تحول نظام سلامت در این خطه شمال کشور در دولت یازدهم اعلام کرد.

فلاح گفت که برای تحقق نظام سلامت در استان ها نیاز به همکاری دستگاه های اجرایی مرتبط و مشارکت اجتماعی مردم است تا شاخص های بهداشتی و درمانی ارتقا یابد.

استاندار مازندران آلوده شدن رودخانه ها و وجود واحدهای خدماتی نامطلوب را از عوامل تهدید کننده سلامت شهروندان این استان دانست و گفت که باید دستگاههای مرتبط نظارت بیشتری بر رودخانه ها و واحدهای خدماتی بین راهی داشته باشند.

فلاح خواهان برخورد قانونی با تهدید کنندگان سلامت مردم این استان شد.

مازندران در شاخص توسعه سلامت در سال 95 در بین 31 استان و 57 دانشگاه علوم پزشکی کشور رتبه اول را به خود اختصاص داد و حایز دریافت لوح تقدیر در نخستین مجمع ملی سلامت با حضور رئیس جمهوری شد.

براساس این رتبه بندی، مجمع استانی سلامت نیز در مازندران به عنوان یکی از 2 استان پایه در کشور فعالیت خود را از ابتدای سال 96شروع کرد.

این مجمع بررسی شاخص های سلامت را در مازندران بر عهده دارد و تصمیم این مجمع برای دستگاه های مرتبط لازم الاجراست.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه