English

تایید سلامت برنج مازندران با طرح پایش

رئیس سازمان جهادکشاورزی مازندران گفت: با اجرای طرح پایش سلامت برنج تولیدی این استان مورد تایید دانشگاه علوم پزشکی مازندران قرار گرفت.

تایید سلامت برنج مازندران با طرح پایش

به گزارش خبرگزاری موج، دلاور حیدرپور در مجمع استانی سلامت مازندران افزود: با اجرای طرح پایش میزان آلودگی برنج به سموم در این استان کمتر از یک درصد برآورد شده است.

وی اضافه کرد: این طرح به صورت غربالگری از مناطق مختلف تولید و عرضه برنج محلی در مازندران از سوی دانشگاه علوم پزشکی استان مازندران انجام شده است.

حیدرپوراظهارداشت : براساس این طرح حدود 99.1 درصد از برنج محلی تولیدی دراین استان عاری ازآلودگی به سموم تشخیص داده شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: برای کاهش استفاده از سموم مضر در محصولات کشاورزی این استان، فروشگاه های عرضه سموم کشاورزی ساماندهی شد.

حیدرپور افزود : این فروشگاه ها موظف شدند تا برای راهنمایی چگونگی استفاده ازسموم کشاورزی مسوول فنی استخدام کنند.

وی اظهار داشت: نظارت بر فروشگاه های عرضه سموم کشاورزی و اجباری شدن استخدام مسوول فنی باعث کاهش 3 برابر مصرف سموم در این استان شد.

وی میزان مصرف سموم را پیش از اجرای این طرح حدود 12 هزار تن اعلام کرد و افزود : در سال 94 میزان مصرف سموم برای تمام محصولات کشاورزی تولیدی در این استان که حدود 7 میلیون تن بوده به 3 هزارو 300 تن رسید.

مازندران افزون بر 480 هزار هکتار اراضی کشاورزی دارد که سالانه در حدود 7 میلیون تن محصولات کشاورزی از این اراضی برداشت می شود.

برنج با حدود یک میلیون تن ومرکبات با 2.2 میلیون تن بیشتر تولیدات کشاورزی مازندران است که در سطح کشور نیز رتبه اول را به خود اختصاص داده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه