English

تغییر کاربری غیرمجاز در سال‌های اخیر کاهش چشمگیری داشته است

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: تغییر کاربری غیرمجاز در سال‌های اخیر کاهش چشمگیری داشته است.

تغییر کاربری غیرمجاز در سال‌های اخیر کاهش چشمگیری داشته است

به گزارش خبرگزاری موج، رضا دوستی‌ایرانی با بیان اینکه در چهار سال اخیر سیاست کنترل پدیده مذموم زمین‌خواری در اولویت برنامه‌ها قرار گرفته است، اظهار کرد: دولت برای کنترل پدیده زمین‌خواری به‌ویژه تغییر کاربری غیرمجاز اراضی زراعی و باغی با سه سیاست کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلند‌مدت به دنبال کنترل زمین‌خواری و زمین‌گیری زمین‌خواران است.

وی افزود: اکیپ گشت ویژه حفظ کاربری اراضی در سطح تمام شهرستان‌ها راه‌اندازی شده و گشت‌زنی مستمر با مشارکت و همکاری مقامات قضایی و انتظامی استان انجام می‌شود.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی مازندران ادامه داد: سیاست کوتاه‌مدت امور اراضی جهاد کشاورزی در حفظ کاربری اراضی کشاورزی به عنوان بستر تولید پایدار است که در این راستا سامانه تلفنی ۱۳۱ راه‌اندازی شد و مردم می‌توانند به صورت رایگان اقدامات خلاف قانون زمین‌خواران را به اطلاع پرسنل مدیریت امور اراضی برسانند تا در اسرع‌وقت با متخلفین و مجرمین برخورد قاطع و قانونی به عمل آید.

دوستی‌ایرانی با بیان اینکه تسریع و تسهیل در امر صدور مجوز کمیسیون تبصره یک ماده یک قانون اصلاحی حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی سیاست میان‌مدت جهاد کشاورزی است، گفت: کمیسیون تبصره یک ماده یک با برگزاری مستمر جلسات، فرآیند اخذ مجوز را تسهیل و روان کرده است که این امر انگیزه پیگیری و دریافت مجوز متقاضیان تغییر کاربری قانونی را افزایش می‌دهد و امکان نقض قانون را از بین می‌برد.

وی سیاست بلند مدت جهاد کشاورزی در کنترل پدیده زمین‌خواری را کاداستر اراضی یا سنددار کردن اراضی کشاورزی اعلام کرد و افزود: کاداستر تلفیق عوارض هندسی و اطلاعات توصیفی اراضی است که براساس قانون حدنگار در سال 93 در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور قرار گرفته است.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی مازندران اضافه کرد: کنترل همیشگی زمین‌خواری و تغییرکاربری غیرمجاز اراضی از جمله دستاوردهای مهم کاداستر اراضی کشاورزی است.

دوستی با بیان اینکه در حال حاضر حفاظت از کاربری اراضی کشاورزی به عنوان بستر تولید براساس قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی و قانون رفع موانع تولید به صورت جدی در دستورکار قرار دارد، گفت: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری که بر محور حفاظت از کاربری اراضی کشاورزی است، همکاری و مشارکت مردم تاثیر‌گذار بوده است و با اعلام نهادهای نظارتی استان میزان تغییر کاربری غیرمجاز در سال‌های اخیر کاهش چشمگیری داشته است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی