English

ضرورت گفتمان سازی و تشکیل قرارگاه های فرهنگی در حوزه دین

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران گفت : در جهت ترویج و تقویت فرهنگ دینی در جامعه اسلامی ، گفتمان سازی و تشکیل قرارگاه فرهنگی در حوزه دین امری ضروری است.

ضرورت گفتمان سازی و تشکیل قرارگاه های فرهنگی در حوزه دین

به گزارش خبرگزاری موج، حجت الاسلام ناصر شکریان امیری در اولین نشست ابتدای سال با اعضاء و روسای شورای هیئات مذهبی، کانون مداحان و شاعران آئینی ، کانون های فرهنگی و تبلیغی و جمعیت بانوان فرهیخته مازندران در سالن شهید آوینی اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران ضمن عرض تقدیر و تشکر از زحمات و فعالیت های سال گذشته و با تبریک بمناسبت اعیاد ماه رجب و با اهمیته به موضوع تاثیرگذاری فعالیت ها در برنامه ها و فعالیت های سال جدید اظهار داشت : تدوین سند چشم انداز و نقشه راه فعالیت های فرهنگی در مجموعه های مرتبط با سازمان تبلیغات اسلامی در جهت ترویج و توسعه فرهنگ دینی امری ضروری است و باید مورد توجه ویژه قرار گیرد .

وی در ادامه با اشاره به شعار سال مقام معظم رهبری با عنوان اقتصاد مقاومتی ، تولید و اشتغال افزود : در جهت تحقق منویات مقام معظم رهبری به ویژه در خصوص توجه به تولیدات داخلی و ملی باید از ظرفیت های مردمی سازمان تبلیغات اسلامی و مجموعه های مرتبط با این دستگاه فرهنگی در جهت فرهنگ سازی استفاده کرد .

حجت الاسلام ناصرشکریان با اشاره به برخی شاخصه های مورد تاکید رهبر عظیم الشان انقلاب در سال های اخیر و با توجه به برنامه ریزی گسترده کشورهای استکباری و دشمنان جمهوری اسلامی به ویژه جوانان و نوجوانان این مرز و بوم بیان داشت : در تعمیق بخشیدن به باروهای اعتقادی نسل جوان و نوجوان جامعه باید بسیار تلاش و همت ویژه داشت و انقلابی ماندن و استکبارستیزی نسل جوان و نوجوان امروز در گرو فعالیت های فرهنگی دستگاه های فرهنگی و انقلابی است .

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران با اشاره به ترویج و توسعه فرهنگ مهدویت در کشور تصریح کرد:برگزاری مراسم معنوی اعتکاف و استقبال گسترده جوانان و نوجوانان بیانگر عمق نشاط معنوی آنان است و باید در جهت حفظ و تقویت باورها و ارزش های دینی وجودی آنان تلاش و برنامه ریزی کرد.

این استاد حوزه و دانشگاه در استان با اشاره به برخی از فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص فضای مجازی و تاثیرات آن خاطر نشان کرد : فضای مجازی با توجه به استقبال گسترده کاربران که اغلب آنان قشر جوان و نوجوان جامعه هستند بسیار حائز اهمیت است و در خصوص تولید محتوای فرهنگی و اسلامی هم باید برنامه های مدون و مستمر داشت تا در اقناع مخاطبان تاثیرگذار باشیم و به برخی شبهات در این حوزه پاسخ داده شود و نیاز سنجی اولویت این گونه فعالیت هاست .

این محقق و پژوهشگر علوم دینی و حوزوی در مازندران با اشاره به ایثار و ازخودگذشتگی شهدای مدافع حرم افزود: باید قدر نظام مقدس جمهوری اسلامی را دانست و تلاش در حوزه فعالیت های فرهنگی مستلزم همین ایثار و فداکاری در نظام اسلامی است و باید تلاش مضاعف و همت مضاعف را در فعالیت ها مورد توجه قرار داد .

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران در پایان انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا را بسیار مهم ارزیابی کرد و تاکید کرد : باید تمام تلاش ها در جهت دعوت به حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای باشد و ملاک ها و معیارهای رهبر عظیم الشان انقلاب در جهت شناخت اصلح هم تبیین گردد .

در ادامه این جلسه حجت الاسلام زین العابدین روحانی نیا معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران ضمن خیرمقدم به اعضاء و روسای شورای هیئات مذهبی ، کانون مداحان و شاعران آئینی ، کانون های فرهنگی تبلیغی و جمعیت فرهیخته بانوان و با تقدیر از زحمات سال گذشته وبا تبریک بمناسبت اعیاد پیش رو اظهار داشت : ماه رجب ، ماه شعبان و ماه رمضان به ترتیب ماه داشت و کاشت و برداشت است و این ماه های پیش رو ماه بارش رحمت الهی است و امیدواریم که با تقوا و اعمال صالح نسبت به این ماه ها خود را برای ماه مهمانی خدا آماده کنیم .

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی مازندران ضمن گرامیداشت یاد و خاطره همه شهیدان به ویژه شهدای ارتش جمهوری اسلامی و تبریک بمناسبت روز ارتش جمهوری اسلامی به دلاورمردان غیور این نهاد مقدس افزود : روز ارتش روز مرزبانی و پاسداری از ارزش های اسلامی و دینی است.

استاد حوزه علیمه مازندران در ادامه تصریح کرد : مجموعه شورای هیئات مذهبی ، کانون مداحان و شاعران آئینی ، کانون های فرهنگی و تبلیغی و جمعیت بانوان فرهیخته کانون بصیرت افزایی ، تربیت  و تقویت آموزه های دینی و اسلامی است که در جهت تعمیق باروهای دینی و اعتقادی در جامعه اسلامی گام های اثرگذاری برداشته است .

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه