English

تبلیغات داوطلبان انتخابات شوراها با چاشنی مطالبات زنانه

تبلیغات داوطلبان زن پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستاها تحت تاثیر مطالبات بر زمین مانده این قشر ، رنگ و بوی زنانه به خود گرفته است و برخی نامزدهای احتمالی با وعده عملی شدن این مطالبات به دنبال کسب آرا برای خود هستند .

تبلیغات داوطلبان انتخابات شوراها با چاشنی مطالبات زنانه

به گزارش خبرگزاری موج، داوطلبان زن انتخابات شوراهای اسلامی بویژه شورای شهرهای مازندران با رصد و دسته بندی مطالبات زنان مناطق مختلف سعی می کنند تا در نشست و دورهمی های تبلیغاتی خود بر این موضوعات بیشتر مانور بدهند و سخنرانی های تبلیغاتیشان حول همین محورها می چرخد .

'پارک ویژه بانوان ' ، 'زمین ورزشی بانوان' ، 'استادیوم ورزشی بانوان ' ، 'بازارچه بانوان ' و برخی مواقع فراتر از چهارچوب وظایف و فعالیت های موظفی یک عضو شورای شهر ساخت کارخانه تماما با نیروی کار زن از جمله وعده هایی است که این روزها داوطلبان زن تبلیغات شوراهای مازندران بر آن صحه می گذارند .

بیان خواسته های زنان توسط فردی از جنس خودشان در نگاه نخست این حس که یکی است همچون خودشان این نبود امکانات و تجهیزات را لمس کرده است در اذهان تداعی می کند و اینکه این فرد می تواند منجی آنها برای رسیدن به خواسته هایشان باشد .

سکانداری این روزهای کانال های تلگرامی و فضای مجازی در انتخابات آتی بر کسی پوشیده نیست و با گشت و گذاری در این کانال ها می توان دید که موضوعات و مسائل مطرح شده از سوی بانوان داوطلب انتخابات شورای شهرها و روستاها حول چه موضوعاتی است .

این روزها تب داغ این وعده های انتخاباتی دلخوشی بانوان شده است به اینکه با رای دادن به یک هم جنسی شاید بتوانند به امید وصال آرزوهای بر باد رفته خود دلخوش باشند .

رضا اصغری یکی از کارشناسان و تحلیلگران سیاسی مازندران ضمن تایید اعلام مطالبات و خواسته های زنان توسط داوطلبان زن شورای اسلامی شهرها و روستاها گفت :کسب آرا ، اصلی ترین هدف برای این منظور به شمار می رود که البته اهداف ثانوی از جمله جلب مشارکت نیز به همراه دارد .

وی افزود : داوطلبان زن که غالبا در انتخابات شورای شهر و روستا عده ای اندک از میان جمیع داوطلبان شوراهای اسلامی به شمار می روند در تلاش برای رسیدن به سر منزل مقصود در تلاش برای کسب آرا از میان جنس خود هستند .

اصغری ادامه داد : البته این شگرد انتخاباتی می تواند تا حد زیادی در جلب آرای زنان با هدف دستیابی رای دهندگان به مطالبتشان تاثیر بگذارد .

وی با این تحلیل که حضور یک زن در جمع اعضای شورای شهرها و روستاها می تواند تاثیر خاص خود را داشته باشد ، گفت : حضور زنان در مجموعه مدیریت شهری به عنوان عضو شورای شهر می تواند چکشی برای کوباندن میخ مطالبات زنان باشد .

این دانشجوی دکتری حقوق افزود : زنان می توانند در منصب شورای شهر و یا روستا چانه زنی های لازم برای تحقق خواسته های زنان را داشته باشند .

وی ادامه داد : تجربه حضور زنان در این منصب نشان می دهد که حضور فردی از جنس زن به عنوان نیمی از جمیعت استان می تواند تاثیر بسزایی را در دستیابی به این مطالبات داشته باشد .

اصغری تاکید کرد : اما داوطلبان زن انتخابات نیز باید آگاه باشند در دادن وعده برای اجرای مطالبات هر آنچه را که در حوزه فعالیت و اختیارشان قرار دارد را اعلام بکنند تا پس از اخذ آرا اندر خم اجرای آن باقی نمانند .

رئیس ستاد انتخابات دوازدهمین دوره رئیس جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در مازندران گفت : برای پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا 17 هزار 662 داوطلب نامزدی درگردونه رقابت حضور دارند که حدود 2 هزار نفرشان برای عضویت در شوراهای شهر نامنویسی کردند .

علیرضا یونسی افزود : یک هزار و 35 نفر از این داوطلبان را زنان تشکیل می دهند .

وی ادامه داد : براساس آمارها رشد 21 درصدی داوطلبان زن در شوراهای اسلامی مازندران در دوره پنجم نسبت به دوره گذشته شاهد هستیم .

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه