English

کندلوس جزء ۷۳ روستای برتر گردشگری کشور انتخاب شد

سرگروه طرح ضربتی تولید و اشتغال سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: 500 روستا در کشور مورد مطالعه این سازمان قرار گرفت و روستای گردشگری کندلوس جزء 73 روستای برتر گردشگری کشور انتخاب شد.

کندلوس جزء 73 روستای برتر گردشگری کشور انتخاب شد

به گزارش خبرگزاری موج،محمد ایزدیار در سفر به روستای گردشگری کندلوس با اشاره به اینکه طرح خیلی مهمی از هفته گذشته در زمینه تولید و اشتغال در حوزه میراث فرهنگی در سطح کشور کلید خورد، اظهار کرد: امسال  از سوی مقام معظم رهبری سال «اقتصاد مقاومتی، تولید اشتغال» نام‌گذاری شده است و این موضوع جزء برنامه‌های محوری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور است.

وی تصریح کرد: در همین راستا تعداد 500 روستا در سراسر کشور مورد مطالعه این سازمان قرار گرفت که در نهایت روستای گردشگری کندلوس جزء 73 روستای برتر گردشگری کشور انتخاب شد.

سرگروه طرح ضربتی تولید و اشتغال سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: تیمی از مسؤولان و کارشناسان مجرب میراث فرهنگی کشور از ظرفیت‌های بخش‌های مختلف حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در دهکده فرهنگی و تاریخی کندلوس بازدید کردند و مورد سنجش قرار دادند.

این مسوول با تأکید بر اینکه طبیعت بکر و زیبای روستای کندلوس از شاخص‌های بسیار مهم در حوزه گردشگری است، بیان کرد: «بوم‌گردی» از امتیازات مهم در روستای گردشگری کندلوس است که مورد توجه قرار گرفت و این موضوع ورود گردشگران را تسهیل می‌‌کند.

ایزدیار با اشاره به اینکه مازندران از استان‌‌های فعال در حوزه طبیعت‌گردی است و مازندران با طبیعت‌گردی شناخته می‌شود، بیان کرد: یکی از ظرفیت‌های بزرگی که از سوی یکی از اهالی علاقه‌مند این روستا به حوزه میراث فرهنگی یعنی علی‌اصغر جهانگیری در کندلوس ایجاد شد موزه مردم‌شناسی است که مجموعه‌ای بی‌نظیری از صنایع دستی و ابزارآلات از دوره‌های مختلف تاریخی و حتی قبل از تاریخ را در آن گردآوری کرد.

وی با بیان اینکه ابزارآلاتی از سده‌های معاصر تاریخ نیز در موزه کندلوس دیده می‌شود، اظهار کرد: این موزه مردم‌شناسی نیز یکی دیگر از شاخص‌های مهمی است که بسیاری از آثار مختلف کشور را می‌توان در یک جا و با یک بازدید مشاهده کرد.

سرگروه طرح ضربتی تولید و اشتغال سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور با تأکید بر اینکه کندلوس باید بیشتر شناخته شود، اظهار کرد: بسترها برای حضور آژانس‌های گردشگری آماده و ظرفیت‌های کندلوس باید دیده و معرفی شود.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران نیز با بیان اینکه «بوم‌گردی» از سوی سازمان میراث فرهنگی کشور بسیار مورد اهمیت قرار دارد، اظهار کرد: این طرح‌ در تنکابن، لفور سوادکوه و بهشهر در حوزه بسیار فعال است.

مهران حسنی تصریح کرد: تفاهم‌نامه‌ای با صندوق کارآفرینی امید امضا کردیم و براساس آن برای طرح‌های توجیهی «بوم‌گردی» تا سقف ‌یک‌صد میلیون تومان وام با سود چهار درصد در اختیار علاقه‌مندان به حوزه بوم‌گردی قرار می‌گیرد.

وی بیان کرد: میزان وام تخصیصی برای هر طرح فرق دارد و متناسب با میزان طرح توجیهی وام تعلق خواهد گرفت و تاکنون کسی نتوانسته است طرحی ارائه کند که بتواند صد میلیون تومان تسهیلات را کامل دریافت کند و طرح‌های ارائه شده زیر این میزان تسهیلات بوده است که به افراد برابر مقررات تعلق گرفته است.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: منازل روستایی در زمینه بوم‌گردی باید ساماندهی شوند و در این‌باره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری حمایت می‌کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی