English

افزایش قیمت ماهیان دریایی در روزهای آخر صید در مازندران

بالا رفتن تقاضای خرید به نسبت مقدار عرضه سبب شد تا قیمت انواع ماهی کفال، سفید و کپور دریای خزر در چهار روز مانده به پایان فصل صید درهر کیلو گرم تا سه هزار تومان نسبت به روزهای آخر سال قبل افزایش پیدا کند.

افزایش قیمت ماهیان دریایی در روزهای آخر صید در مازندران

به گزارش خبرگزاری موج، از بازار ماهی ساری و فریدونکنار، در زمان حاضر قیمت ماهی سفید با وزن حدود500 تا 800گرم 17تا 20 هزار تومان در هر کیلوگرم عرضه می شود.

فصل صید ماهیان استخوانی سواحل استان مازندران از هفدهم مهرماه سال قبل آغاز شده بود و بر اساس برنامه سازمان شیلات ایران پانزدهم فروردین آخرین روز پره کشی صیادان بوده است اما با تصمیم شیلات ایران با 2 بار تمدید ،صید تا پایان فروردین ادامه دارد.

عبدالعلی بخشی یکی از اعضای شرکت تعاونی صیادی پره و از آگاهان به بازار ماهی فروشی مازندران از فریدونکنار ، اندازه و وزن ماهیان دریایی در روزهای آخر صید را کوتاه و پائین دانست و گفت: به رغم اینکه تا 80 درصد ماهی سفید 450تا 600 گرم وزن دارند، اما قیمت آن 17تا 20هزار تومان است.

وی با بیان اینکه ماهی سفید 800تا 900گرمی بسیار کم است، اظهار داشت: هر چند عرضه و تقاضا تعیین کننده و عامل اصلی قیمت ماهی در بازار است ،اما این گونه ماهی با وزن پائین تا سه هفته پیش زیر 14و 15هزار تومان بوده است.

وی با اشاره به این نکته که در فصل تخم ریزی ماهیان دریایی قرار داریم و ماهیان درشت کمتر صید می شوند، گفت: تقاضای بالا سبب شد تا قیمت ماهی افزایش بیابد.

این فروشنده ماهی قیمت ماهی کفال و کپور دریایی را با وزن حدود یک کیلو گرمی به ترتیب 15و 22هزار تومان اعلام کرد و گفت: البته این گونه از ماهیان نیز بسیار کم هستند.

بخشی قیمت ماهیان پرورشی را بسیار مناسب اعلام کرد و گفت: به دلیل تقاضای پائین ، درحال حاضر ماهی سفید با وزن بیش از یک کیلو و 200گرمی حدود 11تا 12 هزار تومان است.

وی قیمت ماهی فیتیباک ( آزاد) پرورشی را در بازار ماهی فروشان استان مازندران ،شش تا هفت هزار تومان اعلام کرد.

کفال، سفید و کپور مهم ترین گونه های ماهیان استخوانی دریای خزر است و کفال بیشترین میزان صید ماهیگیران مازندرانی را در فصل پائیز و اوایل زمستان تشکیل می دهد و از ماه بهمن به بعد هم ماهی سفید در صدر صید قرار می گیرد.

بر اساس آمار شیلات مازندران تا بیستم فروردین بیش از 2 هزار و 282 تن ماهی توسط شرکت‌های پره استان مازندران صید شده که افزایش حدود 6 شش درصدی صید ماهیان استخوانی از دریای مازندران را نشان می‌دهد .

عمده گونه صید شده هم مربوط به کفال ماهیان است که افزایش 154 درصدی را نشان می دهد ضمن اینکه صید ماهی سفید تاکنون 29 درصد کاهش داشته است.

پارسال 2 هزار و 300 تن انواع ماهیان استخوانی در دریای مازندران صید شد.

مازندران 338کیلومتر سواحل در دریای خزر دارد که بیش از چهار هزارو 200 ماهیگیر عضو 53شرکت تعاونی صیادی پره هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه