English

پست‌های کلیدی نباید به افراد بی‌ایمان واگذار شود

در جامعه اسلامی، ایمان داشتن شرط اصلی برای انتخاب مدیر و سرپرست است و اصولاً پست‌های کلیدی همچون مدیریت نباید به افراد بی‌ایمان واگذار شود، چون امکان سوء استفاده در این سمت‌ها فراوان است.

پست‌های کلیدی نباید به افراد بی‌ایمان واگذار شود

به گزارش خبرگزاری موج، در آیه ۲۸ سوره آل عمران آمده است: «لا یتّخِذِ المؤمنونَ الکافرینَ أولیاءَ مِن دونِ المؤمنینَ».

ترجمه آیه: نباید سرپرست مؤمنان از غیر خودشان باشد.

پیام آیه: در جامعه اسلامی، ایمان داشتن شرط اصلی برای انتخاب مدیر و سرپرست است و اصولاً پست‌های کلیدی همچون مدیریت نباید به افراد بی‌ایمان واگذار شود، چون امکان سوء استفاده در این سمت‌ها فراوان است.

مدیریت بدون ایمان، اخلاق و عدالت ما را از مؤلفه‌های قرآنی دور می‌کند.

سلمان فارسی، نمادی از ایمان و مدیریت ایرانی‌ست. مشاور عالی پیامبر( ص) و فرماندار (مدائن) الگوی ایرانی اسلامی کمال‌جو، وارسته و خودساخته است و ارزش‌های متعالی انسانی و الهی بسیاری در خویش گرد آورده بود.

شاید بتوان گفت شرایط امروز ایران اسلامی و جامعه ما بیشتر نیازمند به الگوبرداری از شخصیت سلمان فارسی که اهل تقوا و تدبیر بود باشد، همچنین، آنچه به عبادت و یکتاپرستی سلمان ارزش بیشتری می‌دهد، علم و آگاهی اوست.

زاهد بودن در نگاه او به معنای حرام ساختن نعمت‌های الهی بر خود نیست زهد به معنای عدم دلبستگی و وابستگی به امور مادی است، پارسایی و بی‌رغبتی او به دنیاست.

وارستگان سلمان از ایمان عمیق و عالمانه او سرچشمه می‌گرفت زیرا هرکس ایمان نیرومندتر داشته باشد از جاذبه‌ها و مقام‌های دنیوی آزادتر است نه به کسی ظلم می‌کند و نه ظلم می‌پذیرد.

بنابراین زندگی سلمان فارسی برای ما ایرانیان می‌تواند نمادی از ایمان آگاهانه، داوطلبانه و مدیریت عادلانه و پویای ایرانی باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه