English

قهاری در گفت و گو با موج مطرح کرد:

روحیه پهلوانی در ورزش موجب ارتقای فرهنگی جامعه می شود

رئیس هیات ووشوی استان مازندران اظهار داشت: روحیه پهلوانی در ورزش موجب ارتقای فرهنگی جامعه می شود.

روحیه پهلوانی در ورزش موجب ارتقای فرهنگی جامعه می شود

به گزارش خبرگزاری موج، علیرضا قهاری در گفت و گویی بیان داشت: روحیه پهلوانی جزء فرهنگ ایرانی‌ها بوده و مختص به قشر خاص نیست و در فرهنگ همه ایرانیان وجود دارد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه قهرمانان واقعی شهیدانی هستند که جان خود را در راه دفاع از اسلام فدا می کنند، افزود: شهدا با حماسه آفرینی و فداکاری های مثال زدنی خود عزت، افتخار و آزادی را برای میهن به ارمغان آوردند که یاد و خاطره آنان باید همیشه زنده نگه داشته شود.

قهاری خاطرنشان کرد: قهرمانان ورزشی باید شهدا را الگوی خود قرار دهند تا الگوهای عینی خوبی برای سایر قشرهای مردم از جمله جوانان بوده و برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت پیشگام باشند.

رئیس هیات ووشو استان مازندران اظهار داشت: هیات ووشو استان عنایت خاصی به ترویج این فرهنگ دارد و خدمتگذاری به خانواده های معظم شهدا و ایثارگران را رسالت خطیر خود می داند.

وی در ادامه با اشاره به نقش موثر مربیان و پیشکسوتان در تربیت ورزشکاران، اظهار کرد: شایسته است، اخلاق‌مداری و منش پهلوانی، در اولویت قهرمانان ورزش قرار گیرد.

این استاد هنرهای رزمی گفت: اخلاق و رفتار اخلاقی از مهم‌ترین انتظارات ما در عرصه ورزش است و آنچه در نگاه نخست در ارزیابی یک ورزشکار مورد توجه قرار می‌گیرد، اخلاق و رفتار جوانمردانه این قشر است، ورزش را به عنوان کار فرهنگی تلقی می‌کنیم و ورزشکاران هم سفیران اخلاق هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه