English

تبدیل شدن امیرآباد به منطقه آزاد مطالبه مردم مازندران از رئیس جمهور است

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی گفت: بلاتکلیفی و تعلل در انتخاب منطقه آزاد تجاری در مازندران بیش از این جایز نیست و از رئیس جمهور انتظار می‌رود به مطالبه مهم و آرزوی دیرینه مردم مازندران پاسخ مثبت دهد.

تبدیل شدن امیرآباد به منطقه آزاد مطالبه مردم مازندران از رئیس جمهور است

به گزارش خبرگزاری موج، علی‌محمد شاعری با اشاره به سفر رئیس جمهور به مازندران برای افتتاح پروژه‎هایی به ارزش 3 هزار میلیارد تومان اظهار کرد: 30 درصد پروژه‎ها به ارزش یک‎هزار میلیارد تومان در شرق مازندران و با محوریت بهشهر انجام می‎شود که بخش مهمی از آن در بندر استراتژیک امیرآباد است.

وی با بیان اینکه موضوع منطقه آزاد در مازندران که حدود یک‎دهه از آن می‎گذرد هنوز به سرانجامی نرسیده است، افزود: این در حالی است که بررسی‎های همه‎جانبه، حاکی از وجود استعداد و قابلیت تبدیل به منطقه آزاد تجاری در بندر امیرآباد بهشهر بوده و بهترین گزینه برای همین منظور است.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی گفت: با توجه به اینکه منطقه آزاد امیرآباد در آبان‌ماه سال گذشته به تصویب شورای عالی مناطق آزاد و ویژه رسیده است، لذا از رئیس جمهور انتظار می‌رود که با تلاش برای موافقت نهایی در این زمینه، به مطالبه مهم و آرزوی دیرینه مردم مازندران پاسخ مثبت دهد.

شاعری ادامه داد: بندر امیرآباد با دارا بودن امتیازاتی از  جمله بهره‎مندی از 2 هزار و 60 هکتار منطقه ویژه و پس کرانه‎های مناسب، امکانات ریلی، جاده‎ای و هوایی و سومین بندر استراتژیک نسل سه در کشور با ظرفیت تخلیه و بارگیری سالانه 7 میلیون تن کالا بهترین و به‎روزترین زیرساخت‎های لازم برای تبدیل شدن به منطقه آزاد را دارد.

وی بیان کرد: تعلل در اعلام نهایی منطقه آزاد تجاری در مازندران بیش از این جایز نیست و امیدواریم که در سفر رئیس جمهور به مازندران تکلیف منطقه آزاد مشخص شود و ارمغان و یادگار جاودان از دولت یازدهم در این استان باشد.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در پایان گفت: دیگر زمان نگاه‎های جزیره‎ای، یکجانبه‎نگری و سطحی‎نگری گذشته است و باید به این جمع‌بندی مهم و اساسی برسیم که مازندران یک استان یکپارچه است و پیشرفت اقتصادی در هر نقطه‎ای از آن، سبب پیشرفت و جهش اقتصادی در سایر نقاط می‎شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی