English

بازبینی نمایش‌های تئاتر بومی تیرنگ در مازندران/۲۱ فروردین نتایج نهایی اعلام می‌شود

رئیس حوزه هنری مازندران از بازبینی نهایی نمایش‌های تئاتر تیرنگ در استان تا 20 فروردین‌ماه خبر داد.

بازبینی نمایش‌های تئاتر بومی تیرنگ در مازندران/21 فروردین نتایج نهایی اعلام می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج، سینا دلشادی گفت: بازبینی نمایش‌های متقاضی حضور در چهاردهمین جشنواره سراسری تئاتر بومی تیرنگ از 17 فروردین‌ماه آغاز شده و تا 20 فروردین ادامه دارد.

وی تصریح کرد: پس از فراخوان، متون نمایشی به دبیرخانه چهاردهمین جشنواره سراسری تئاتر بومی تیرنگ ارسال شد که در پی داوری اولیه متون انتخابی جهت ورود به مرحله بازبینی تأیید شدند.

رئیس حوزه هنری مازندران بیان کرد: نمایش‌های منتخب این بخش در این تاریخ‌ها بازبینی شده و در روز 21 فروردین نتایج بازبینی اعلام می‌شود.

این مسوول ادامه داد: داوران مرحله بازبینی چهاردهمین جشنواره سراسری تئاتر بومی تیرنگ، حسن دولت‌آبادی، جهانگیر نصری‌اشرفی و سینا دلشادی هستند.

دلشادی افزود: آثار شرکت‌کننده در روزهای 28 الی 30 فروردین به رقابت می‌پردازند.

 

*«پروانه بر ناقوس» در صحنه حوزه هنری مازندران

وی که نمایشنامه «پروانه بر ناقوس» را کارگردانی می‌کند، گفت: «پروانه بر ناقوس» نوشته فارس باقری از آثار جذاب و خواندنی حوزه دفاع مقدس است که پس از خوانش، راغب به اجرای آن شدم.

رئیس حوزه هنری مازندران اظهار کرد: این نمایش که با نگاهی عمیق به فلسفه توحیدی می‌پردازد، با فاصله گرفتن از شعارزدگی، در عین پرداختن به مقوله دفاع مقدس و مسائل ناشی از آن، جنگ تحمیلی را یک فرصت و نعمت (پیرو بیانات امام خمینی(ره) جلوه داده و تقدس این واقعه را به نمایش می‌گذارد.

این مسؤول خاطرنشان کرد: «پروانه بر ناقوس» برشی از زندگی زن و شوهری یهودی است که در آبادان زندگی می‌کنند و در زمان حصر آبادان و درگیری‌های شهری، منتظر پسر مسلمان خود(ادریس) هستند تا به خانه برگردد، پدر ادریس که از بمباران هوایی و زمینی نیروهای بعثی به شدت هراسان است در فضایی رویا گونه ادریس را می‌بیند و پس از صحبت با او به آرامش می‌رسد.

دلشادی تصریح کرد: نمایش «پروانه بر ناقوس» از 17 الی 23 فروردین امسال اجرا می‌شود که با حمایت مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری کشور همراه بوده و مقرر شد در صورت انتخاب این نمایش پس از معرفی به دبیرخانه منطقه‌ای جشنواره تئاتر ماه (برای شرکت در این جشنواره) در تهران به اجرای عموم درآید.

 

*دفترچه آلبالویی ثمر داد

وی ادامه داد: کتاب «روایت دوم از دفترچه آلبالویی»، خاطرات خود نوشت محمود رنجبر، به همت دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری مازندران و گیلان، چاپ شد.

رئیس حوزه هنری مازندران اظهار کرد: این کتاب که در شاخه تاریخ شفاهی دفاع مقدس دسته‌بندی می‌شود، در 136 صفحه و در قطع رقعی به زیور طبع آراسته شده است.

دلشادی با اشاره به اینکه «روایت دوم از دفترچه آلبالویی»، بیان‌کننده حوادثی است که رزمنده 15ساله «محمود رنجبر» در دوران دفاع مقدس با آن روبرو شده است، گفت: دیالوگ‌های کتاب به زبان گیلکی و مازندرانی و با زیرنویس لاتین بوده که این کار برای نخستین‌بار در کتب دفاع مقدس اتفاق افتاده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه