English

سمپوزیوم بین‌المللی گل و گیاهان زینتی در رامسر برگزار می شود

رئیس پژوهشکده گل و گیاه زینتی ایران گفت: سمپوزیوم بین‌المللی گل و گیاه زینتی از 11 الی14 اردیبهشت در هتل بزرگ رامسر و نمایشگاه گل و گیاه نیز در محل مجتمع مروارید سبز برگزار می‌شود.

سمپوزیوم بین‌المللی گل و گیاهان زینتی در رامسر برگزار می شود

به گزارش خبرگزاری موج، پژمان آزادی از برگزاری نخستین سمپوزیوم گل و گیاه زینتی در رامسر خبر داد که در کنار سمپوزیوم بین‌المللی، نمایشگاه گل و گیاه نیز برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه فعالیت‌ها برای برگزاری سمپوزیوم از سال 94 آغاز شد، اظهار کرد: سمپوزیوم بین‌المللی گل و گیاه بزرگ‌ترین رویداد تاریخ کشور است که نیاز به توجه بیشتری دارد.

رئیس پژوهشکده گل و گیاه زینتی ایران با اشاره به ارزآوری و اشتغال‌زایی برگزاری سمپوزیوم، هدف آن را گردآوری محققان و کارشناسان برتر کشور در حوزه گیاهان زینتی عنوان کرد و افزود: محققان برجسته خارجی در حوزه گیاهان زینتی وحشی و بومی که تحقیقات خوبی را در کشورهای مختلف انجام دادند، کنار هم جمع می‌شوند که با استفاده از تجربیات آنها می‌توانیم مسیری را آغاز کنیم.

این مسوول تصریح کرد: این سمپوزیوم با همکاری انجمن بین‌المللی علوم باغبانی که دفتر آن در بلژیک قرار دارد برگزار می‌شود و با حضور داوران ایرانی و بین‌المللی مقالات انتخاب شده در کتاب چاپ می‌شوند.

آزادی با بیان اینکه در حوزه گیاهان بومی ظرفیتی‌های عظیمی در منطقه شمال کشور وجود دارد، خاطرنشان کرد: بسیاری از گیاهان زینتی کشور در حال انقراض هستند، در حالی که هر کدام به تنهایی می‌توانند در ارزآوری و اشتغال‌زایی کمک شایانی کنند.

وی از حضور 25 مهمان خارجی از کشورهای مختلف اروپایی و آفریقایی، امریکا، روسیه، تایلند، ژاپن و چین خبر داد که هر کدام تجربیات ارزشمندی در حوزه گیاهان زینتی دارند و حضور این افراد فرصت بزرگی را برای مهندسان و محققان فراهم می‌کند.

رئیس پژوهشکده گل و گیاه زینتی ایران افزود: این سمپوزیوم در بهترین نقطه کشور برگزار می‌شود که در حوزه گیاهان وحشی و هم در حوزه گیاهان آپارتمانی و فضای باز قطب تولید کشور است.

آزادی هدف برگزاری نمایشگاه در کنار سمپوزیوم را حضور افراد از نقاط مختلف کشور که در حوزه گل و گیاه فعالیت دارند دانست که در ارتباط با افراد متخصص می‌تواند به ایجاد کسب و کار و فعالیت جدید و بهتر کمک ‌کند.

 سمپوزیوم بین‌المللی گل و گیاه از 11 الی 14 اردیبهشت در هتل بزرگ رامسر و نمایشگاه گل و گیاه نیز در محل مجتمع مروارید سبز برگزار می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه