English

تحرک قله دماوند زیر ذره بین ایستگاه پایش زمین شناسی

مدیرکل مدیریت بحران مازندران گفت : هرگونه تحرک قله دماوند مبنی بر احتمال خروج گاز و مواد مذاب، از طریق ایستگاه های پایش مورد بررسی دقیق قرار می گیرد.

تحرک قله دماوند زیر ذره بین ایستگاه پایش زمین شناسی

به گزارش خبرگزاری موج، علی اصغر احمدی بیان داشت : زمین مورد نیاز در اراضی پایین دست قله دماوند برای ایجاد ایستگاه پایش تامین شده و بزودی این ایستگاه فعال می شود.

وی اضافه کرد : تجهیزات مورد نیاز برای ایستگاه پایش در پای قله دماوند از طریق سازمان زمین شناسی کشور خریداری و تا پایان اردیبهشت ماه این تجهیزات به محل ایستگاه حمل می شود.

مدیرکل مدیریت بحران مازندران اظهارداشت : در این ایستگاه احتمال خروج مواد مذاب از قله آتشفشانی دماوند بررسی و یک هفته قبل از فوران به مردم اطلاع رسانی خواهد شد.

احمدی اظهارداشت :فعال شدن آتشفشان دماوند چهار استان تهران، مازندران، البرز و سمنان را تحت تاثیر قرار می دهد و با پیش بینی یک هفته ای می توان جمعیت این استان ها که در معرض خطر قرار دارند را جابجا کرد.

به گفته وی طرح ایجاد ایستگاه پایش از چندین سال قبل مطرح شد که در سال گذشته با تامین زمین در پای دماوند این کار عملیاتی شد.

کوه دَماوَند کوهی در شمال ایران است که بلندترین کوه ایران و بلندترین قلهٔ آتشفشانی آسیا است .این کوه دربخش مرکزی رشته‌کوه البرز در جنوب دریای خزر جای دارد و در تقسیمات کشوری، در بخش لاریجان شهرستان آمل در استان مازندران واقع است.

کارشناسان زمین شناسی وجود چشمه آب گرم و خروج گازها و بخارآتشفشانی وپرتاب موردی گدازه های آتشفشانی به اطراف را از نشانه های فعالیت دائمی آتشفشان دماوند و رفتار طبیعی این قله آتشفشانی می دانند.

پیش از این علی اصغر یوسف نژاد نماینده مردم شهرستان های ساری و میاندرود نسبت به خروج بخار آتشفشانی و رانش زمین در روستاهای اطراف دماوند به مسوولان برای بررسی و پایش این قله آتشفشانی هشدار داده بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه