English

فرهنگ استفاده از کارشناس در کشاورزی جا نیفتاده است

عضو شورای استانی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی مازندران گفت:عدم استفاده از ظرفیت‌های کارشناسی فارغ التحصیلان برای افزایش بهره‌بری محصولات از عمده‌ترین دلایل موفق نبودن کشاورزان است.

فرهنگ استفاده از کارشناس در کشاورزی جا نیفتاده است

به گزارش خبرگزاری موج، احمد زیار لاریمی اظهار داشت:کشاورزی مازندران اکثرا به صورت سنتی و پدرپیشگی انجام می‌شود و به دلیل هزینه زیاد و نبود یارانه در کشاورزی و عدم حمایت‌های دولت، کشاورزی مازندران نتوانست منطبق با تکنولوژی روز پیش برود.

وی گفت:عدم استفاده از ظرفیت‌های کارشناسی فارغ التحصیلان برای افزایش بهره‌بری محصولات از عمده‌ترین دلایل موفق نبودن کشاورزان است.

زیار لاریمی بیان داشت:ما در بعضی از محصولات استراتژیک از جمله تولید گوشت سفید، جوجه یکروزه، برنج و مرکبات رتبه اول تا سوم را در کشو دارا هستیم و باید نگاه ویژه‌ای در حوزه کشاورزی به مازندران نسبت به سایر استان‌ها صورت گیرد این در حالی است که تا به حال اتفاق خاصی رخ نداده است.

عضو شورای استانی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی مازندران بیان کرد:مازندران قطب کشاورزی کشور است و جای تاسف دارد که حدود 8 هزار فارغ التحصیل کشاورزی جویای کار داریم و سالانه نیز به تعداد آنها افزوده می شود و هیچ تدابیری برای بکارگیری از این ظرفیت اندیشیده نمی‌شود. این فارغ التحصیلان در هنگام تحصیل برای دولت بار هزینه‌ای داشتند و هدر رفتن این ظرفیت متخصص نیروی جوان و پر انرژی به ضرر خود نظام است. خیلی از این فارغ التحصیلان در حوزه‌های غیر تخصصی مشغول به کار هستند و این شایسته کشاورزی مازندران نیست.

وی گفت:سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی این ظرفیت را دارا است که در بحث پسماند (که یکی از سازمان‌های شهرداری ساری است) کمک حال مدیریت شهری باشد. ما در سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی قریب به 700 فارغ التحصیل مقطع کارشناسی تا دکتری رشته محیط زیست داریم که می‌توانند در حوزه زیست محیطی شهر کمک حال مدیریت شهری باشند اما متاسفانه در ادوار گذشته هیچ استفاده‌ای از این ظرفیت و پتانسیل در ساری نشده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه