English

تولید فرش دستباف در مازندران و توزیع به‎نام تبریز و نائین

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران با بیان اینکه تولید فرش دستباف در این استان و توزیع و فروش آن به‌نام تبریز و نائین آزاردهنده است، گفت: کمیته احصا و تحقیق در حوزه تولید و فروش فرش مازندران در سال 96 تشکیل می‎شود.

تولید فرش دستباف در مازندران و توزیع به‎نام تبریز و نائین

به گزارش خبرگزاری موج، علیرضا یونسی‎رستمی  در آخرین جلسه کارگروه امور بانوان مازندران که به بررسی وضعیت صندوق بیمه اجتماعی روستائیان، کشاورزان و عشایر و ساماندهی اتحادیه‎های فرش دستباف اختصاص داشت، اظهار کرد: بحث‎های خوبی در این جلسه درباره حوزه فرش مطرح شد و می‎شود تصمیمات خوبی را در همین جلسه گرفت و پیگیری‌های جدی‎تری را نیز در این بخش داشته باشیم.

وی افزود: فرش، هنر است و هنر تجلی فرهنگ است و فرهنگ و هنر نیز برآمده از معرفت است و بخشی از این معرفت را به‎خوبی و هنرمندی تمام در فرش ایران می‎بینیم.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران گفت: ابتدا باید سیاست‌های واحدی را در صدور پروانه کسب ویژه فرش‌بافان و تسهیل در این رابطه در شهرستان‌ها داشته باشیم و به‌طور مستمر این وضعیت استمرار داشته باشد، همچنین اتحادیه فرش دستباف باید تشکیل شود. 

این مسوول ادامه داد: سازمان صنعت، معدن و تجارت در بخش تأمین مواد، ابزار، محصول نهایی و خدمات جانبی به حوزه فرش کمک کند، نشست سه‌جانبه‎ای نیز با حضور میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و صنعت، معدن و تجارت و امور بانوان و خانواده استانداری مازندران برگزار شود.

یونسی‎رستمی اظهار کرد: صنعت فرش باید در کنار موزه‎های موجود در استان به‌ویژه مکان‎هایی که ظرفیت موزه اقتضا می‎کند حتی در حد یک تا دو اتاق هم معرفی و هم بازاریابی شود.

وی با بیان اینکه کارگروهی در راستای احصاء و رفع مشکلات حوزه فرش باید تشکیل شود، اظهار کرد: در همین حوزه نیز کارگروه کمیته تحقیق باید راه‎اندازی شود و به ساز و کاری برسیم که نسبت به برندسازی فرش مازندران اقدام و شبکه و سایت مجازی را طراحی کنیم تا فرش مازندران بیش از گذشته به  کشور معرفی شود.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران ادامه داد: این موضوع بسیار آزاردهنده است که فرش‌بافان مازندران فرش ببافند و به‌نام قم، تبریز و نائین به‎فروش برسد و نامی از این استان نباشد.

این مسوول بیان کرد: کمیته صیانت از فرش دستباف باید در همه شهرهای مازندران که به این صنعت مشغول هستند، دایر شود، بهتر است اولویت هدایایی که سازمان‌ها و شرکت‌های خصوصی به مناسبت‎های مختلف به افراد تقدیم می‎کنند از فرش دستباف باشد.

یونسی‎رستمی با اشاره به در پیش بودن سال جدید و افزایش سفرهای نوروزی، ادامه داد: در کنار مجتمع‌ها و هتل‌هایی که مسافران در آنجا مستقر می‌شوند یا پارک‌هایی که محل تجمع مسافران است، می‎توان بازارچه موقتی فرش راه‎اندازی کرد.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران در پایان گفت: ایجاد بازارچه فرش دستباف در استان را باید جدی بگیریم و در این بخش فرمانداران باید اعلام کنند که چه مکان‎هایی را می‎توان برای این منظور اختصاص دهند تا اقدامات مربوطه صورت بگیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه