English

رزمایش طرح نوروی پلیس و یگان‌های امدادی در مازندران برگزار شد

رزمایش طرح نوروزی پلیس و یگان‌های امدادی در ستاد فرماندهی انتظامی مازندران برگزار شد.

رزمایش طرح نوروی پلیس و یگان‌های امدادی در مازندران برگزار شد

به گزارش خبرگزاری موج، فرمانده انتظامی مازندران ، اظهار کرد: اقداماتی که از سوی ناجا صورت می‌گیرد پیشگیرانه و ایجاد امنیت در استان است.

سید محمود میرفیضی با اشاره به اینکه هر ساله  شاهد افزایش سفرهای نوروزی در مازندران هستیم، افزود: افزایش خودرو و توسعه راه‌ها سبب شد تا با خیل عظیم جمعیت مسافران در راه‌های کشور مواجه باشیم.

فرماندهی انتظامی مازندران استقرار قرارگاه امام علی (ع) در استان را اقدامی برای نظم‌بخشی، ایجاد امنیت و روان‌سازی ترافیک دانست و اضافه کرد: برنامه‌ریزی شد تا با هم‌پوشانی اقدامات سایر دستگاه‌های اجرایی خدمات مناسبی به هم‌استانی‌ها و مسافران ارائه شود.

این مسوول استقرار پلیس به‌منظور امنیت در نقاط مختلف تفریحی، سواحل، راه‌های شهری و روستایی را بخشی از خدمات ناجا دانست و گفت: پلیس با ساماندهی از تمام ظرفیت‌های موجود همچون پلیس افتخاری، همیاران پلیس، پلیس نامحسوس و ... استفاده می‌کند تا خدمات مناسبی به مسافران نوروزی ارائه شود.

میرفیضی با اعلام اینکه در ایام نوروزی از 650 دستگاه وسیله نقلیه در حوزه پلیس، راهداری و اورژانس بکارگیری شده است، افزود: 281 راهدار خانه و ایستگاه پلیس در محورهای مازندران مستقر از در حوزه جاده‌ای 9 هزار نفر پلیس به‌کارگیری شدند.

وی مشارکت مردمی را در کاهش تصادفات و ایمن‌سازی راه‌ها موثر دانست و تصریح کرد: سرعت غیرمجاز و انحراف به چپ بیشترین تصادفات در مازندران را رقم زده است.

فرماندهی انتظامی مازندران با بیان اینکه طبق پیش‌بینی هواشناسی نوروز امسال پر باران است، اظهار کرد: جاده‌های مازندران لغزنده و کندی در تردد را شاهد هستیم لازم است مسافران ایمنی در رانندگی را رعایت کنند.

این مسوول بیان کرد: مازندران در کاهش تصادفات و کشته‌ها دومین استان کشور بعد از خراسان رضوی است.

میرفیضی با بیان اینکه پیشگیری سبب شد تا در چهارشنبه آخر سال با کاهش حادثه آتش‌سوزی و حوادث نسبت به سال گذشته مواجه باشیم، اظهار کرد: با مشارکت شهروندی یک‌میلیون انواع مواد محترقه در روزهای اخیر کشف و جمع‌آوری شد.

علیرضا قدمی فرمانده پلیس راه مازندران نیز اعلام اینکه بیش از 10 هزار کیلومتر راه‌های مازندران زیر پوشش امنیتی پلیس قرار دارد، گفت: نوروزی سال گذشته 16 کشته ناشی از تصادفات در محورهای مازندران ثبت شد.

وی افزود: امسال بیش از 200 تیم و یک‌هزار نفر همکار، یک‌هزار و 900 نفر راهور محله، 100 بازرس نامحسوس و 154 دستگاه دوربین در سطح استان تخلفات رانندگی را ثبت و انظباط جاده‌ای را برقرار می‌کنند.

فرماندهی پلیس راه مازندران افزود: سال گذشته در نتیجه تلاش کاهش 83 نفری تعداد کشته‌ها در جاده‌های مازندران را نسبت به مدت مشابه سال قبل شاهد بودیم.

قدمی خاطرنشان کرد: امسال در طرح نوروزی با تعامل بین دستگاهی شاهد سالی ایمن برای هموطنان در سفر به مازندران هستیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه