English

همکاری ۴۰۰ هزار دانش‌آموز مازندرانی در طرح همیار پلیس

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی مازندران گفت: 400 هزار دانش‌آموز مازندرانی در قالب همیار پلیس با ناجا همکاری می‌کنند.

همکاری 400 هزار دانش‌آموز مازندرانی در طرح همیار پلیس

به گزارش خبرگزاری موج، مهدی باقری در مراسم نواخته شدن زنگ آماده‌باش نوروزی همیاران پلیس که در دبستان شاهد پسران ناحیه یک ساری برگزار شد، اظهار کرد: همیار پلیس در کشور سابقه 15 ساله دارد.

وی با اشاره به اینکه از سال 85 تاکنون با کاهش 10 هزار نفری تصادفات مواجه بودیم، افزود: 400 هزار همیار پلیس از قشر دانش‎آموز در همه سطوح تحصیلی با پلیس همکاری می‌کنند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی مازندران بکارگیری دانش‌آموزان در پیشبرد اهداف پلیس را سبب ایمن‌سازی جامعه دانست و اضافه کرد: آموزش در سنین کم اثرگذار است و کاهش تصادفات بخش مهمی از آموزش محسوب می‌شود.

این مسوول گفت: وقتی دانش‌آموز برای خروج از منزل به قصد مدرسه و برگشت با سرویس و یا خانواده تردد می‌کند در حین رانندگی بزرگ‌ترها می‌تواند مقررات رانندگی را گوشزد کند.

باقری تصریح کرد: از ابتدای شروع سال تحصیلی دانش‌آموز در کنار پلیس مستقر می‌شود و این فرایند نیز برای پلیس ارمغان خوبی است تا انضباط اجتماعی از طریق مردم به جامعه منتقل شود.

وی با بیان اینکه تمام دانش‌آموزان که در قالب همیار پلیس با ناجا همکاری می‌کنند در بخش راهنمایی و رانندگی در شهرک ترافیک آموزش لازم را دیدند، افزود: تمام 22 شهرستان مازندران شهرک ترافیک تأسیس شده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی مازندران از کاهش 16 درصدی تصادفات نسبت به سال گذشته در استان خبر داد و بیان کرد: از 25 اسفندماه امسال رزمایش بزرگ نوروزی توسط پلیس و دستگاه‌های خدمات‌رسان در مازندران برگزار می‌شود تا امنیت کامل برای مسافران نوروزی و همشهریان فراهم شود.

این مسوول با بیان اینکه در حال حاضر 54 دستگاه دوربین کنترل ترافیک در شهرهای مازندران فعال است، گفت: 167 دستگاه دوربین دیگر در شهرهای مازندران در حال نصب است که 85 درصد کار انجام شد و به‌زودی راه‌اندازی می‌شود.

رئیس اداره آموزش و پرورش ناحیه یک ساری نیز با بیان اینکه آموزش و پرورش نهاد حاکمیتی در فرهنگ‌سازی کشور است، اظهار کرد: آموزش و پرورش در بخش فرهنگ‌سازی ارتباط گسترده‌ای با سایر نهادهای کشور دارد.

حامد دیانی فعالیت همیار پلیس را در کشور مؤثر و فرهنگ‌سازی بهینه دانست و گفت: از 400 هزار همیار پلیس دانش‌آموز در مازندران 10 هزار نفر در ناحیه یک ساری کمک حال ناجا هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه