English

سرمایه گذاری زیرساختی ۹ هزار میلیارد تومانی دولت یازدهم در مازندران

معاون هماهنگی اموراقتصادی استاندار مازندران سرمایه گذاری زیرساختی دولت تدبیر و امید در این استان را حدود 9 هزار میلیارد تومان اعلام کرد .

سرمایه گذاری زیرساختی 9 هزار میلیارد تومانی دولت یازدهم در مازندران

به گزارش خبرگزاری موج، حسن خیریانپور گفت: چهار هزار و 500 میلیارد تومان از این مبلغ برای اجرای طرح های عمرانی سرمایه گذاری شده است .

وی تعداد طرح های عمرانی و زیرساختی اجرا و بهره برداری شده با این مبلغ را پنج هزار و 500 مورد اعلام کرد.

خیریانپور آسفالت یک هزار و 200 کیلومتر راه روستایی ، 160 کیلومتر راه اصلی ، برق فشار قوی ، گازرسانی 53 هزار خانوار روستایی ، تامین آب آشامیدنی 187 روستا و ساخت خانه بهداشت در 230 روستای محروم را از مهم ترین طرح های عمرانی بهره برداری شده از آغاز فعالیت دولت یازدهم تاکنون معرفی کرد.

معاون استاندار مازندران گفت : نگاه دولت یازدهم در این استان تامین زیرساخت ها و رفع مشکلات مردم به منظور گره گشایی از موانع توسعه استانی بوده و تاکنون نیز در این راستا گام اساسی برداشته شد.

خیریانپور همچنین به پرداخت 428 میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید به بنگاههای اقتصادی استان به عنوان بخش دیگری از سرمایه گذاری دولت یازدهم در مازندران اشاره کرد و گفت که این تسهیلات به یکهزار و 12 واحد صنعتی و کشاورزی پرداخت شده است.

وی با اشاره به افتتاح بیش از 500 واحد صنعتی در مازندران در دولت یازدهم ، افزود که در این مدت با پرداخت تسهیلات اشتغال خانگی و تسهیلات رونق تولید و بهره برداری از واحدهای صنعتی جدید ، 100 هزار شغل در استان ایجاد شده است .

معاون اقتصادی استاندار مازندران گفت که با اجرای طرح تحول نظام سلامت در این استان در دولت یازدهم نیز تاکنون حدود 600 میلیارد تومان برای تجهیز بیمارستان ها ومراکز درمانی هزینه شده است.

وی افزود : علاوه بر آن ، دولت با اجرای این طرح سالانه یکهزار میلیارد تومان برای درمان خانوارهای شهری و روستایی استان هزینه می کند و 90 تا 95 درصد از هزینه درمان بیماران در بیمارستان های دولتی از سوی دولت پرداخت می شود.

خیریانپور گفت : تا پیش از آغاز فعالیت دولت تدبیر و امید ، تامین هزینه درمانی یکی از نگرانی ها و دغدغه خانوارهای کم درآمد بوده که با اجرای طرح تحول نظام سلامت این دغدغه این قشر کاهش یافت.

معاون استاندار مازندران همچنین با اشاره به تولید روزانه سه هزار تن زباله در استان ، از دفن زباله به عنوان یکی از مهم ترین مشکلات دیرینه مدیریت شهری در تمام شهرهای این استان نام برد و گفت که دولت یازدهم برای رفع نگرانی مردم و برای حفاظت از محیط زیست طرح ایجاد زیرساخت پسماند را در تمام شهرهای این استان در دستور کار قرار داده است.

وی اضافه کرد : تاکنون 2 طرح کمپوست زباله در غرب و شرق استان با ظرفیت روزانه 500 تن به اتمام رسیده و طرح ساخت نیروگاه زباله سوز با حدود 600 تن در روز نیز در شهر ساری و نوشهر در دست اجراست.

خیریانپور گفت : تاکنون برای ساخت و خرید ماشین آلات نیروگاه زباله سوز شهرهای ساری و نوشهر دولت حدود یکصد میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده است.

وی پیش بینی کرد که این 2 واحد نیروگاه زباله سوز در نیمه نخست سال آینده به بهره برداری برسد.

معاون استاندار مازندران گفت : همچنین طرح مطالعاتی ساخت نیروگاه زباله سوز برای شهر جویبار و آمل با سرمایه گذاری کشور ژاپن با ظرفیت یک هزار و 500 تن در دستور کار قرار گرفت و با پایان طرح مطالعاتی عملیات اجرایی این 2 پروژه نیز شروع می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه