English

آموزش درست استفاده از مواد رنگی برای محصولات کشاورزی انجام شود

محمد جعفری گفت: آیین‌نامه‌ای تصویب شود تا آموزش درست استفاده از مواد رنگی برای محصولات کشاورزی انجام شود.

به گزارش خبرگزاری موج، رئیس کمیسیون بازرگانی، امور گمرکی، حمل و نقل و ترانزیت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران بیان داشت: مواد رنگی مورد استفاده در مرکبات که در آن سلامت و جان انسان‌ها در میان است، قطعاً از سازمان غذا و دارو دارای مجوز است.

وی با اشاره به اینکه رنگ اگر مجاز هم باشد نحوه استفاده و مقدار مصرف آن مهم است، تأکید کرد: آیین‌نامه‌ای تصویب شود تا آموزش درست استفاده از مواد رنگی برای محصولات انجام شود. این مسؤول با بیان اینکه در اقتصاد آزاد بخش خصوصی برای حفظ منافع خود اقدامات لازم را انجام می‌دهد، خاطرنشان کرد: نوع رنگ باید مجاز باشد و برای واردات این رنگ‌ها سازمان غذا و دارو و علوم پزشکی در مبادی ورودی اظهارنظر کنند. جعفری نحوه و شیوه استفاده و میزان رنگ را امری مهم برشمرد و افزود: برای تسریع در این مسئله کمیته‌ای متشکل از ارگان‌های مرتبط مانند علوم پزشکی، جهاد کشاورزی و سورتینگ‌داران تشکیل شود و با قید فوریت موضوع مورد بررسی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه باید در حل این مسئله وحدت رویه داشته باشیم، گفت: امیدواریم با تشکیل این کمیته و با همکاری بخش‌های مرتبط بحثاستفاده از رنگ‌ها و واکس‌ها حل شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه