English

عمده عوامل بروز طلاق نبود آگاهی زوجین از مهارت‌های زندگی است

سید سعید آرام بیان داشت: عمده عوامل بروز طلاق در مازندران نبود آگاهی زوجین از مهارت‌های زندگی است.

عمده عوامل بروز طلاق نبود آگاهی زوجین از مهارت‌های زندگی است

به گزارش خبرگزاری موج، مدیرکل بهزیستی مازندران گفت: در بررسی‌های کارشناسان سازمان بهزیستی مشخص شد که عمده عامل بروز طلاق‌ها به گمان برخی‌ها، نه‌تنها اعتیاد نیست، بلکه نبود آگاهی و شناخت زوجین از مهارت‌های زندگی است و بی‌اطلاعی خانواده‌ها از این بحثمهم نیز به بروز مشکلات دامن می‌زد، لذا در همین راستا وارد عمل شدیم.

وی افزود: برای حل مشکل موجود، با توسعه بحثآموزش و اجباری شدن آموزش‌های پیش از ازدواج براساس مصوبه مجلس، اثرات مثبت این مصوبه را به مرور زمان بیشتر درک می‎کنیم.

مدیرکل بهزیستی مازندران در پایان گفت: هر چند نمی‌توان آمار طلاق را به صفر رساند اما تداوم این طرح به کاهش چشمگیر معضل اجتماعی طلاق می‌انجامد.

آرام با بیان اینکه رشد طلاق در مازندران به طرز نگران‌کننده‎ای رو به افزایش بود و تلاش شد تا کنترل شود، اظهار داشت: در این بخش از ابتدای امسال چشم‌اندازی را طراحی و اجرا کردیم که در مقایسه با سه ماه نخست سال گذشته، سبب توقف رشد طلاق در استان شد که نشانه خوبی از اثرگذاری طرح و برنامه‌ها و جدیت مسؤولان برای حل این معضل اجتماعی است.

مدیرکل بهزیستی مازندران افزود: با بررسی‌های انجام‎ شده متوجه شدیم که در سه ماه نخست امسال‎، میزان مراجعات برای طلاق نسبت به مدت مشابه سال ۹۴، با ۱۴ درصد کاهش مواجه بوده و حاصل کار هماهنگ و عزم مسوولان و مدیران و نیز حساس شدن مردم به‌ویژه سازمان‌های مردم‌نهاد برای حل این معضل بزرگ اجتماعی است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه