English

فرهنگ تولید زباله در مازندران باید تغییر کند

ستار بابایی با اشاره به حجم بالای تولید زباله در مازندران، تصریح کرد: میزان تولید زباله در بین خانواده‌های مازندرانی بالاست و باید فرهنگ تولید زباله تغییر کند.

به گزارش خبرگزاری موج، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران ساری گفت: صنایع مازندران نیازمند ۲ میلیون مترمکعب چوب است که ۱۰ درصد آن را منابع طبیعی تأمین می‌کند و بقیه از چوب‌های باغی و منابع دیگر تأمین می‌شود.

این مسؤول با اشاره به اینکه مراتع استان ظرفیت ۶۰۰ هزار واحد دامی را دارد اما در حال حاضر یک‌میلیون و ۲۰۰ هزار دام در مراتع حضور دارند، ادامه داد: این دو برابر ظرفیت مراتع استان است.

بابایی با اعلام اینکه ۱۳ هزار و ۵۰۰ بهره‌بردار دام‌ها را در مراتع نگه‌داری می‌کنند، بیان کرد: خوراک دام‌ها باید با روش‌های دیگر تأمین شود تا به مراتع آسیب وارد نشود.

وی با اشاره به حجم بالای تولید زباله در استان، تصریح کرد: میزان تولید زباله در بین خانواده‌های مازندرانی بالاست و باید فرهنگ تولید زباله تغییر کند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران ساری در پایان گفت: تولید برق از زباله توسط یک سرمایه‌گذار با تکنولوژی پیشرفته در شهر قائم‌شهر در دست پیگیری است.

بابایی با اشاره به اینکه مازندران دارای ۷۹۴ هزار هکتار عرصه جنگلی است، افزود: ۴۲۱ هزار هکتار جنگل در قالب طرح جنگل‌بانی قرار دارد.

این مسؤول با بیان اینکه برای احداثتونل شیرگاه مخالفتی نداریم، اظهار کرد: در این پروژه منابع طبیعی به دنبال دریافت خسارت است.

بابایی مشارکت مردم و جامع‌نگری در حوزه آبخیز را دو راهبرد اساسی در سال‌جاری اعلام کرد و افزود: مردم مهم‌ترین حافظ از جنگل‌ها و عرصه‌های منابع طبیعی هستند.

وی در بخش دیگری درباره آتش‌سوزی در جنگل‌های منطقه ساری، بیان کرد: در سال ۹۳،۸۵ فقره آتش‌سوزی در سطح ۲۹۵ هکتار، سال ۹۴،۴۸ فقره در سطح ۱۷۰ هکتار و از ابتدای امسال تاکنون هشت فقره آتش‌سوزی داشتیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه