English

سه هزار نانوایی استان مازندران درجه بندی شد

محمد جعفری اظهار داشت: حدود سه هزار نانوایی استان مازندران درجه بندی شدند.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری موج، سرپرست شرکت غله منطقه ۲ در جمع خبرنگاران با بیان اینکه موضوع درجه بندی کارخانه های آرد و خبازی ها در دستور کار قرار دارد، اضافه کرد: ۸۰ درصد این کار برای آنکه شرایط مناسبی در نانوایی ها و کارخانجات فراهم شود به اتمام رسیده است.

وی تصریح کرد: حدود سه هزار نانوایی استان مازندران درجه بندی شدند.

جعفری به اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: یکی از سه برنامه اصلی استان در خصوص اقتصاد مقاومتی به تأکید استاندار مازندران طرح کیفیت نان و کاهش ضایعات نان بود که مسئولیت آن با شرکت غله است.

سرپرست شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۲، افزود: تحقق این برنامه استراتژیک با کمک و همراهی اتحادیه و تشکل‌های صنفی و خبازان امکان‌پذیر خواهد بود.

جعفری، درباره میزان کشت گندم در مازندران گفت: حدود ۷۰ درصد تولید گندم استان درسه شهر گلوگاه، نکا و بهشهر کشت می شود.

این مسوول با اشاره به بارندگی‌های میانه خردادماه سالجاری که موجب جوانه زدن گندم بر روی خوشه در مزارع شد، گفت: این عارضه گندم‌های مذکور را از استانداردهای گندم مصرف انسانی خارج کرد و به منظور رفع دغدغه کشاورزان، در یک تصمیم‌گیری به‌موقع چهار مرکز جهت جمع‌آوری گندم‌های جوانه‌زده در سطح استان دایر و ۴هزار و ۵۰۰ تن گندم جوانه زده از کشاورزان تحویل گرفته شد.

جعفری افزود: پیگیری های لازم جهت ثبت در سامانه و پرداخت بهای گندم مذکور در دست اقدام است.

سرپرست شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۲، با بیان اینکه خرید تضمینی گندم در استان به بیش از ۱۱۰ هزار تن رسید، گفت: ۵۰ درصد پول گندم خریداری شده کشور پرداخت شده است و بهای گندم خریداری شده در استان مازندران ۱۳۸ میلیارد تومان است که تا به امروز ۱۱۱ میلیارد تومان آن پرداخت شد.

جعفری اظهار امیدواری کرد که تا اوایل هفته آتی پول خرید گندم مناطق بالادست ساری، نکاء و بهشهر پرداخت خواهد شد.

وی همچنین عنوان کرد: ۱۷ تا ۱۸ میلیارد تومان بهای گندم مناطق پایین دست نیز در طول ماه جاری پرداخت خواهد شد تا انگیزه ای برای کاشت این محصول استراتژیک برای کشاورزان باشد.

این مسوول تصریح کرد: مازندران در خصوص پرداخت مطالبات گندم کشاورزان نسبت به کشور ۴۰ درصد جلوتر است.

وی، افزود: بیش از ۱۰ هزار تن سویا در استان تولید می شود. سرپرست شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۲، با اشاره به وجود سه بندر مهم امیرآباد، نوشهر و فریدونکنار در مازندران، گفت: ۳میلیون تن گندم انسانی و دامی از این بنادر و بندر همسایه(انزلی) ترخیص می شود و این در حالی است که در طی چند سال اخیر ۱۲۰ هزار تن به ظرفیت سیلوهای استان افزوده شد که ۱۰۰ هزار تن آن فلزی و ۲۰ هزار تن آن بتنی است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی