English

افزایش ۳۰ درصدی صادرات در مازندران

ابراهیم یعقوبی گفت: در سه سال اخیر یک‌هزار و ۳۰۰ میلیون دلار صادرات از مازندران انجام شد که ۳۰ درصد افزایش داشته است.

افزایش ۳۰ درصدی صادرات در مازندران

به گزارش خبرگزاری موج، معاون سازمان صنعت مازندران در حاشیه نمایشگاه دستاوردهای دولت در مجتمع ارشاد استان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در سه سال اخیر حدود یک‌هزار و ۳۰۰ میلیون دلار صادرات از مازندران انجام شد که نسبت به گذشته ۳۰ درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به سه حوزه بسترسازی پایانه‌های صادراتی در مازندران، افزود: دو پایانه در شرق و میانی استان در شهرستان جویبار ایجاد می‌شود.

معاون بازرگانی و توسعه سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران با بیان اینکه ایجاد پایانه صادراتی به صادرات کمک فراوانی می‌کند، خاطرنشان کرد: ۴۰ کانتینر یخچال‌دار برای صادرات محصولات در دریای خزر مستقر شده‌اند.

این مسؤول با بیان اینکه بیشترین محصولات صادراتی استان در بخش کشاورزی است، تصریح کرد: پیگیری‌هایی در حال انجام است تا صادرات محصولات مرکبات امسال انجام شود.

یعقوبی با بیان اینکه در سال گذشته ۶۶۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صنعتی در استان انجام شد، گفت: در حوزه سرمایه‌گذاری در سال گذشته ۳۹ درصد و در بخش اشتغال ۳۶ درصد رشد داشته‌ایم که برای ۳ هزار و ۶۰۰ نفر اشتغال ایجاد شده است.

وی با اعلام اینکه در ۳۶ ماه گذشته یک‌هزار و ۷۵۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در استان صورت گرفته است، اظهار کرد: سرمایه‌گذاری نسبت به گذشته ۴۱ درصد افزایش داشته است.

معاون بازرگانی و توسعه سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران با اشاره به ایجاد پنجره واحد سرمایه‌گذاری در سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران، افزود: سرمایه‌گذاری به‌عنوان محرک اقتصاد و اشتغال است و باید همه دستگاه‌ها برای محقق شدن این امر همکاری کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه