English

حوزه‌ها برای حل مسائل دینی و سیاسی به میدان بیایند

رئیس بنیاد بین‌المللی علوم وحیانی اسراء گفت: حوزه‌ها برای حل مسائل دینی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی به میدان بیایند و با دانشگاه‌ها همکاری داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری موج، حجت‌الاسلام مرتضی جوادی‌آملی در مراسم آغاز سال تحصیلی ۹۵ ۹۶ حوزه علمیه و مؤسسه آموزش عالی حوزوی امام حسن عسکری(ع) آمل، اظهار کرد: امروز آغاز سال تحصیلی حوزه‌های علمیه در سراسر کشور را داشتیم و بر اساس شرایط آب و هوایی در استان‌هایی که شرایط مهیا بود فعالیت‌ها آغاز شد.

وی با بیان اینکه دیدگاه مردم به حوزه‌ها به عنوان جایگاه علم و دیانت است، ادامه داد: مفسر کبیر قرآن کریم آیت‌الله جوادی می‌فرمایند که اخلاق و تربیت مقدم است اگر چه علم و دانش مقدمه است.

جوادی‌آملی با اشاره به اینکه هدف از علم و دانش ایجاد اخلاق، توسل، توکل، معنویت و تواضع است، یادآور شد: اگر علم با فخر باشد تبدیل به جهل می‌شود هر چند علم نور بوده و اخلاق آن را نورانی می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه علم و اخلاق را وسیله فخر و بزرگ‌بینی خود قرار ندهیم، افزود: اخلاق، تربیت و تهذیب نفس اصل است و بزرگان دین از آن غافل نبودند هر چند مسأله علم بحثدیگر جامعه دینی و حوزوی است و فضای علمی در کشور و جامعه جهانی فضای مطلوبی نیست.

رئیس بنیاد بین‌المللی علوم وحیانی اسراء با بیان اینکه علم، دین و حقایق دینی مورد آسیب قرار گرفته است، ادامه داد: هر چند با پرچم علم و دیانت جنایت‌هایی انجام می‌گیرد ولی حوزه‌های علمیه باید در جهت امور دینی و اسلامی اهتمام کافی داشته باشند.

این مسوول با تأکید بر اینکه معارف، حقایق دینی و جلوه‌های آسمانی دین به عنوان اولویت در مسایل دینی مورد توجه باشد، بیان کرد: حوزه‌ها برای حل مسائل دینی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی به میدان بیایند و با دانشگاه‌ها همکاری داشته باشند.

جوادی‌آملی با اشاره به مشکلات موجود در بانک‌ها خاطرنشان کرد: بانک‌ها سیره سنت و روشی را که انتخاب کردند مورد تأیید مراجع دین نیست.

وی با بیان اینکه باید حوزه‌ها آنچه که سازگار با علوم دینی و اسلامی است را تولید کنند، گفت: حوزه‌های اسلامی در ابتدا انقلابی بودند و توانستند انقلاب را ایجاد کنند البته امروزه حوزه‌ها باید در ایجاد علم نوین در عرصه اجتماع تلاش داشته باشند.

رئیس بنیاد بین‌المللی علوم وحیانی اسراء بیان کرد: امروزه جامعه به شدت از بی‌اخلاقی و بداخلاقی رنج می‌برد همچنین اگر معاش نباشد معاد نیست و اگر معاد نباشد اخلاق وجود ندارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه