English

مدیریت مصرف به معنای درست مصرف کردن است

ذبیح الله ذاکری با تاکید بر مدیریت مصرف آب به ویژه در فصل گرم گفت: مدیریت مصرف به معنی مصرف نکردن نیست بلکه به معنی درست مصرف کردن است.

مدیریت مصرف به معنای درست مصرف کردن است

به گزارش خبرگزاری موج، مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب مازندران با بیان اینکه درفصل گرم سال قرار داریم و لازم است همشهریان صرفه جویی و مدیریت مصرف در آب را اعمال نمایند، افزود: اختصاص عادلانه و بهینه آب، حفظ منابع آب و محیط زیست از مهمترین نتایج مدیریت مصرف محسوب می شود.

وی، با بیان اینکه روشهای مدیریت مصرف از هدر رفت آب جلوگیری می کند، ادامه داد: محدویت منابع آب با توجه به رشد روز افزون جمعیت، هزینه بالای اجرای طرح های آبرسانی، لزوم حفظ محیط زیست، افزایش شهرنشینی ناشی از مهاجرت، صنعتی شدن جوامع و گسترش آلودگی منابع آب، ضرورت ترویج فرهنگ مدیریت مصرف را دوچندان می نماید.

مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب مازندران، اصلاح قوانین و مقررات، اصلاح تاسیسات و تجهیزات، استفاده از تجهیزات کاهنده مصرف و آموزش همگانی را مهمترین روشهای اصلاح الگوی مصرف عنوان و تصریح کرد: آب این مایه حیات در واقع امانتی است که پیشینیان به ما دادند و ما آن را باید به آیندگان تحویل دهیم لذا مصرف بهینه و استفاده درست از این مایه حیات ضروری و مهم است.

ذاکری ادامه داد: جمع آوری آب باران برای مصارف غیر شرب، استفاده از کنتور مجزا برای واحدهای آپارتمانها، کاهش حجم فلانش تانک قدیمی، انتخاب پمپ مناسب در سیستم داخلی منازل و یا ساختمانهای اداری، استفاده از تجهیزات کاهنده مصرف، آموزش صحیح به کودکان در راستای کاهش مصرف آب، استفاده از سیستم آبیاری قطره ای در باغها و باغچه ها، بررسی شیر آلات و اتصالات و لوله ها به لحاظ نشت، خودداری از آبیاری باغها و باغچه ها با استفاده از آب شرب به ویژه در فصل گرم، بخشی از شیوه های مدیریت مصرف در زندگی روزمره محسوب می شود.

مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب مازندران با تاکید بر اینکه منابع آب شیرین بسیار محدود هستند، تصریح کرد: آب تولید شدنی نیست به همین دلیل این مایه حیات در دنیا اندک است و باید از آن حفاظت نماییم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه