English

افتتاح ۱۱۷ پروژه کشاورزی مازندران در هفته دولت

دلاور حیدرپورگفت: در هفته دولت ۱۱۷ طرح در حوزه کشاورزی، دامداری، صنایع کشاورزی و آب و خاک با اعتبار ۶۵ میلیارد و ۷۹۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در سطح استان مازندران افتتاح می‌شود.

افتتاح ۱۱۷ پروژه کشاورزی مازندران در هفته دولت

به گزارش خبرگزاری موج، رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در‌باره پروژه‌های قابل افتتاح بخش کشاورزی در هفته دولت اظهار کرد: ۱۱۷ پروژه تولیدی، زیربنایی و خدماتی با اعتبار ۶۵ میلیارد و ۷۹۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در هفته دولت افتتاح می‌شود.

وی افزود: از آنجا که بهره‌وری آب در استان جزو اولویت‌های اقتصاد مقاومتی محسوب می‌شود، بیشترین این طرح‌ها در حوزه آب و خاک است که ۸۲ پروژه با اعتبار ۱۲ میلیارد و ۷۸۲ میلیون تومان به بهره‌برداری می‌رسد که ۹۲ روستا با ۸ هزار و ۵۸ خانوار از مزایای این طرح‌ها بهره‌مند می‌شوند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه ۱۵ پروژه با اعتبار ۲۰ میلیارد و ۳۳۸ میلیون تومان در بخش دام و طیور افتتاح می‌شود، ادامه داد: با افتتاح این پروژه‌ها برای ۱۰۴ نفر شغل ایجاد می‌شود که ۲ هزار و ۵۰۵ تن افزایش تولید در محصولات کشاورزی و دامی داریم.

حیدرپور خاطرنشان کرد: هفت پروژه زراعی باغی با اعتبار ۴ میلیارد و ۹۲۸ میلیون تومان هفته دولت در استان افتتاح می‌شود که با بهره‌برداری این طرح‌ها برای ۱۴ نفر اشتغال‌زایی می‌شود و ۳۳۰ تن به تولیدات باغی و زراعی استان اضافه می‌شود.

وی اضافه کرد: با افتتاح پروژه‌های زراعی و باغی ۴ روستا با ۳۶۴ خانوار از مزایای آن بهره‌مند می‌شوند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران بیان کرد: ۶ پروژه شیلاتی در استان قابل افتتاح است که برای این طرح‌ها ۲ میلیارد و ۲۴۰ میلیون تومان هزینه شده است و برای ۱۵ نفر شغل ایجاد شد که ۱۴۵ تن افزایش تولید در بخش شیلات را شاهد هستیم.

حیدرپور با بیان اینکه ۵ پروژه صنایع تبدیلی تکمیلی با اعتبار ۲۵ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان در هفته دولت افتتاح می‌شود، گفت: با افتتاح این طرح‌ها برای ۳۱ نفر شغل ایجاد می‌شود و ۳۴ هزار و ۵۰۰ تن به سرانه تولید استان اضافه می‌شود.

وی اظهار کرد: دو پروژه ترویج و مشارکت مردمی با اعتبار ۲۵۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به بهره‌برداری می‌رسد که ۹۴ روستا با ۴ هزار و ۷۵۰ خانوار از مزایای آن بهره‌مند می‌شوند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران تصریح کرد: با افتتاح این پروژه‌ها ۱۶۴ شغل به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم ایجاد می‌شود و ۳۷ هزار و ۴۸۰ تن افزایش تولید در بخش کشاورزی داریم که ۱۹۰ روستا با ۱۳ هزار و ۱۷۲ خانوار از مزایای آن بهره‌مند می‌شوند.

حیدرپور با بیان اینکه ۲۵ پروژه از تسهیلات بانکی استفاده کردند، ۸ پروژه شخصی بوده، ۵۷ پروژه از اعتبارات استانی و ۲۷ پروژه از اعتبارات ملی استفاده کردند.

وی ادامه داد: ۲۷ میلیارد و ۶۷۰ میلیون تومان برای پروژه‌های شخصی، ۶ میلیارد و ۶۸۰ میلیون تومان اعتبار استانی، ۹ میلیارد و ۱۱۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان اعتبارات ملی و ۲۲ میلیارد و ۳۲۸ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان از تسهیلات بانکی هزینه شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با معرفی پروژه‌های شاخص در طرح‌های استان خاطرنشان کرد: در میان طرح‌های قابل افتتاح، می‌توان افتتاح کارخانه ۳۰ هزار تنی خوراک آماده طیور محمودآباد، کارخانه برنج نیم‌پز شده محمودآباد، تجهیز و نوسازی سیمرغ و … نام برد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی