English

نماز جمعه مهم‌ترین خاکریز نفوذ‌ناپذیر جبهه انقلاب اسلامی است

امام جمعه خرم آباد نماز جمعه را در سنگر پاسداری از ارزش‌های اسلام و انقلاب ایران دانست و بیان کرد: نماز جمعه مهم‌ترین خاکریز نفوذ‌ناپذیر جبهه انقلاب اسلامی بوده که با وجود هجمه‌های فراوان دشمنان همچنان ایستاده است.

نماز جمعه مهم‌ترین خاکریز نفوذ‌ناپذیر جبهه انقلاب اسلامی است

به گزارش خبرگزاری موج از لرستان، آیت‌الله سیداحمد میرعمادی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان خرم‌آباد در جمع نمازگزاران با اشاره به سالروز برگزاری اولین نماز جمعه بعد از انقلاب اسلامی در ایران اظهار داشت: در سال ۱۳۸۵ اولین نماز جمعه در تهران بعد از به پیروزی رسیدن انقلاب اسلامی به امامت آیت‌الله طالقانی برگزار شد و بعد از آن تاکنون نماز جمعه منشاء خیر و برکت برای ملت ایران شده است.

وی با بیان اینکه امروزه در ایران بیش از ۹۰۰ نماز جمعه برگزار می‌شود، گفت: در استان لرستان نیز ۱۸ نماز جمعه برگزار می‌شود که آثار و برکاتش در زندگی همه مردم مشاهده می‌شود.

امام جمعه خرم‌آباد با بیان اینکه نماز جمعه یک تریبون تاثیرگذار بر دل و جان مومنان است که با آن دل‌های خود را صفا می‌دهند ادامه داد: نماز جمعه یک منبر مقدس، قابل اعتماد و اطمینان است که امام جمعه در آن به موعظه، نصیحت و سخنان روشن‌بخش و آگاهی‌بخش می‌پردازد.

میرعمادی نماز جمعه را در سنگر پاسداری از ارزش‌های اسلام و انقلاب ایران دانست و بیان کرد: نماز جمعه مهم‌ترین خاکریز نفوذ‌ناپذیر جبهه انقلاب اسلامی بوده که با وجود هجمه‌های فراوان دشمنان همچنان ایستاده است.

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به بمب‌گذاری در نماز جمعه تهران که با امامت مقام معظم رهبری برگزار شده بود افزود: در آن نماز جمعه مردم شهید شدند و ما شهدای محراب را به اسلام تقدیم کردیم اما با این وجود مردم با صلابت بیشتری در نماز جمعه شرکت می‌کردند.

وی با تاکید بر اینکه نماز جمعه بزرگ‌ترین اجتماع کشور است، گفت: مصلای بزرگ الغدیر خرم‌آباد میزبان جمع کثیری از نمازگزاران بوده که بیش از ۲۰ هزار نفر هستند که این عزمت و افتخاری است که باید قدر نماز جمعه را به خوبی بدانیم.

امام جمعه خرم‌آباد به طرح‌های مهمی که در نماز جمعه هر هفته این شهرستان برگزار می‌شود، اشاره کرد و طرح شمیم خدمت با حضور مدیران جهت پاسخگویی به سوالات مردم را یکی از این طرح‌ها دانست و افزود: اجرای طرح سلامت توسط پزشکان، طرح مشاوره، حضور روحانیون برای پاسخگویی به سوالات شرعی مردم، طرح قرائت زیارت عاشورا، طرح مهر آدینه برای خردسالان، فروش کتاب برای ارائه کتاب‌های مذهبی، طرح همراه ولایت، طرح صبح ظهور با برگزاری مسابقه از جمله برنامه‌هایی است که در نماز جمعه هر هفته شهرستان خرم‌آباد برگزار می‌شود.

میرعمادی در بخش دیگری از سخنان خود به پنجم مرداد سالروز عملیات مرصاد در سال ۱۳۶۷ اشاره کرد و گفت: زمانی که صدام حسین در جنگ ۸ ساله با ایران شکست خورد منافقین خود را مجهز کردند و با خیال خام اینکه می‌توانند بر ملت ایران تسلط پیدا کنند به کشور ما حمله کردند.

نماینده ولی فقیه در لرستان اضافه کرد: مردم در برابر منافقین ایستادگی کردند و آنان را برای اینکه دست عبرتی برای همگان شود به هلاکت رساندند.

وی با بیان اینکه منافقین روزی در دامن آمریکا، اسرائیل و صدام قرار داشتند یادآور شد: امروزه نیز آل‌سعود بدبخت و درمانده به سراغ منافقین رفته است. آل‌سعودی که دشمن اصلی ایران است از منافقین حمایت می‌کند و تبدیل به حامی تروریست‌ها شده است.

وی تاکید کرد: در حقیقت آل‌سعود کسانی هستند که بویی از اسلام نبردند و حاکمان آنها تنها به دنبال عیاشی هستند و در مغرب به تفریح و عیش و نوش خود سرگرم می‌شوند.

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به اینکه رژیم آل‌سعود زائران ایرانی، سوریه و یمن را از حج منع کردند بیان کرد: آل‌سعود لیاقت حرمین شریفین را ندارد و همان گونه که منافقین در خفت و خاری قرار دارند آل‌سعود نیز به سرنوشت آنها دچار می‌شود.

میرعمادی در بخش دیگری از سخنان خود به پنجاهمین سالگرد ارتحال ملکوتی آیت‌الله بروجردی مرجع عالی‌قدر اشاره کرد و ایشان را باعثافتخار برای اسلام و جهان تشیع دانست و تاکید کرد: این عالم بزرگوار که از خطه عالم‌خیز لرستان بوده است در دوره خود باعثقدرت گرفتن مرجعیت شده است تا جایی که فقه شیعه از سوی اهل سنت به رسمیت شناخته شد.

امام جمعه خرم‌آباد گسترش حوزه علمیه قم و زنده شدن علم و احادیثشیعه را از دیگر خدمات فقیه بزرگ و مرجعیت اسلام آیت‌الله بروجردی عنوان کرد.

نماینده ولی فقیه در لرستان به روز چهارشنبه ششم مرداد روز کارآفرینی و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای اشاره کرد و گفت: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در ایران یک تجربه موفق بوده است و جوانان تحصیل‌کرده برای ایجاد اشتغال به این آموزشگاه نیازمند هستند زیرا دانشگاه‌ها به تنهایی نمی‌تواند پاسخگوی اشتغال جوانان باشد.

امام جمعه خرم‌آباد با بیان اینکه در مسئله اقتصاد مقاومتی مطرح شده از جانب مقام معظم رهبری به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بسیار توجه شده است خاطرنشان کرد: اگر جوانی حرفه، مهارت و تخصص داشته باشد خودش می‌تواند کارآفرین شود و شغل آبرومندی برای خود به وجود آورد.

میرعمادی در پایان از مسئولان خواست که آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را تقویت کنند و تاکید کرد: جوانان در راستای اشتغال و کارآفرینی از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای استقبال کنند و قدم‌های موثری را در بردارند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر