English

وجود بیش از ۲ هزار واحد مسکن مهر بدون متقاضی در لرستان

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان گفت: ۲ هزار و ۴۵۸ واحد مسکن مهر فاقد متقاضی در استان وجود دارد.

وجود بیش از ۲ هزار واحد مسکن مهر بدون متقاضی در لرستان

به گزارش خبرگزاری موج، علی علیخانی در جلسه شورای مسکن استان لرستان در خصوص وضعیت واحدهای مسکن مهر اظهار داشت: در مجموع ۱۲ هزار و ۶۸۱ واحد به بهره‌برداری نرسیده است که از این میزان ۸ هزار و ۷۹۵ واحد دچار مشکل جدی هستند.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان با بیان اینکه دو هزار و ۴۵۸ واحد مسکن مهر فاقد متقاضی در استان وجود دارد، گفت: این واحدها در مرحله پی‌سازی هستند و باید از گردونه خارج شوند تا تعیین تکلیف شوند.

وی افزود: جهت واگذاری ۸۵۶ واحد با پیمانکاران و انبوه‌سازان نشست‌هایی انجام شده است که طی آن‌ها ۴۶۴ واحد آن به نتیجه رسیده است و برای مابقی نیز در حال مذاکره هستند.

این مسوؤل، مکان‌یابی را به عنوان یک مشکل اساسی مطرح کرد و گفت: مسکن مهر در مناطق حاشیه‌ شهر به دلیل داشتن توپوگرافی نامناسب مانع استقبال متقاضیان شده است و اداره راه و شهرسازی به اجبار متحمل هزینه‌هایی شد.

علیخانی اضافه کرد: تعاونی‌ها دارای مشکل هستند و از اداره‌کل کار و تعاون می‌خواهیم که با جدیت بیشتری برای حل این مشکلات وارد این مقوله شود.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان عدم تعهدات انجام کار شرکت‌های پیمانکار را به عنوان مشکل دیگر دانست و بیان کرد: تورم و تغییر نرخ در سال‌های ۹۱ و ۹۲ باعثشده است که پیمانکاران مدعی ضرر و زیان بشوند.

وی ادامه داد: ضعف مالی متقاضیان یک مشکل جدی است که جهت جبران آن فقط وام اضافی داده شده است که با این روند مشکل اصلی حل نخواهد شد.

این مسؤول با اشاره به عدم به‌موقع آورده متقاضیان گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته نزدیک به ۷۰ درصد این مشکلات حل شده است.

علیخانی از شرکت‌های خدمت‌رسان خواست مشکلات انبوه شده گذشته را به روز نکنند و افزود: از زمان راه‌اندازی واحدهای مسکن مهر زمان زیادی گذشته است و اداره راه و شهرسازی به بخش عمده تعهدات خود در حوزه پرداخت مطالبات عمل کرده است.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان خاطرنشان کرد: براساس تعهدات مابین وزارت راه با وزارت نیرو و همچنین وزارت نفت مبالغی در خصوص مسکن مهر هزینه شده است که این مبلغ در لرستان ۱۸ میلیارد تومان بوده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه