English

مصدومان آلمانی از قم به فرودگاه مهرآباد منتقل شدند

پس از انجام مداوای توریست‌های مصدوم آلمانی توسط کادر درمانی بیمارستان شهید بهشتی قم، این مصدومان با بالگرد اورژانس ۱۱۵ قم به فرودگاه مهرآباد منتقل شدند.

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از دانشگاه علوم پزشکی قم، هفته گذشته ۶ توریست آلمانی در یک حادثه رانندگی در محور قم کاشان دچار مصدومیت شدید شدند که با بالگرد هوایی اورژانس ۱۱۵ قم به بیمارستان شهید بهشتی منتقل شدند.

پس از انجام یک هفته معاینات توسط کادر درمانی بیمارستان شهید بهشتی قم، این مصدومان با بالگرد اورژانس ۱۱۵ قم به فرودگاه مهرآباد اعزام شدند.

مهدی فراهانی معاون مرکز مدیریت حوادثو فوریت‌های پزشکی استان قم در این خصوص گفت: در برنامه‌ای بسیار هماهنگ و دقیق و همچنین مذاکرات فراوان به جهت خاص بودن وضعیت مجروح و نداشتن زمان تلف شده، این مصدومان به فرودگاه اعزام شده و تحویل تیم پروازی و پزشک آلمانی شدند.

وی افزود: این مذاکرات بین تیم هماهنگ کننده دانشگاه علوم پزشکی قم، مجموعه حراست و مسئولین مرتبط در فرودگاه و تیم پزشکی و پروازی آلمان صورت گرفت.

فراهانی تصریح کرد: یکی از مجروحان ۳ بار در بیمارستان شهید بهشتی قم عمل شد و در بخش ICU بستری بود که پس از درخواست وی و همسرش مبنی بر انتقال آن‌ها به کشورشان مورد موافقت مسئولان دانشگاه به ویژه رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم و معاون درمان قرار گرفت.

معاون مرکز فوریت‌های پزشکی استان قم ادامه داد: مأموریت انتقال باتوجه به شرایط حساس مجروح که علاوه برشکستگی لگن و… به دستگاه تنفس مصنوعی نیز مجهز بود، به اورژانس هوایی ۱۱۵ قم واگذار شد که پس از استعلام‌های کادرپروازی و EMS از تهران این ماموریت همراه با تیم کامل کادر درمانی از قبیل متخصص بیهوشی، کاردان وکارشناس فوریت پزشکی و… انجام شد.

وی افزود: با توجه به شرایط جوی هوای استان قم اما خلبان با شجاعت و مهارت این مأموریت را انجام و تحویل کادر پزشکی آلمانی در فرودگاه مهرآباد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه