English

حریف تیم ملی فوتبال ایران میزبان تیم های همگروه خود در ماکائو می شود

پس از آنکه اعلام شد کره جنوبی، یکی از تیم های همگروه ایران دیدار خود را با سوریه در مرحله نهایی انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه در شهر ماکائو برگزار می کند، گزارش ها از تبدیل شدن این شهر برای انجام همه بازی های تیم سوریه در این مرحله حکایت دارد.

حریف تیم ملی فوتبال ایران میزبان تیم های همگروه خود در ماکائو می شود

به گزارش خبرگزاری موج، تیم سوریه همراه با تیم های ملی فوتبال ایران، کره جنوبی، چین، ازبکستان و قطر در گروه اول مرحله پایانی انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه قرار دارد و براساس شواهد موجود ماکائو در جنوب چین قصد دارد میزبان بازیهای تیم سوریه در این مرحله باشد.

گزارش ها حاکیست که مسئولان فدراسیون فوتبال چین و ماکائو در همین ارتباط با مقام های فدراسیون فوتبال سوریه و دیگر سازمان های ذی ربط از جمله کنفدراسیون فوتبال آسیا(ای. اف. سی) و فدراسیون بین المللی فوتبال(فیفا) گفت وگوهایی را انجام داده و توانسته اند تا حدودی رضایت این کشور را نیز کسب کنند. نشریه «ساوت چاینا» از هنگ کنگ در گزارشی اعلام کرد: در شرایطی که تصور می شد بسیاری از رقابت های تیم سوریه در لبنان و ایران برگزار شود حالا به نظر می رسد که ورزشگاه «تایپا» در ماکائو، شهری در جنوب چین خود را برای میزبانی این رقابت ها آماده می کند. مسئولان فدراسیون فوتبال چین تلاش و تبلیغات زیادی بر روی این موضوع انجام داده و آورده اند که باید در این زمینه پکن را مورد تقدیر قرار داد که بنا به دلایل امنیتی بازی های تیم ملی فوتبال سوریه را به میزبانی ماکائو تقبل کرده است. پیشتر اعلام شده بود که تیم ملی فوتبال سوریه اولین بازی خود در این مرحله برابر کره جنوبی را روز ششم سپتامبر(۱۶ شهریور) در لبنان انجام می دهد اما حالا مقام های فدراسیون فوتبال کره جنوبی نیز تایید کرده اند که این بازی در همین تاریخ در ماکائو برگزار خواهد شد. با این حال آنطور که فدراسیون فوتبال چین گزارش کرده و روزنامه «ساوت چاینا» از هنگ کنگ نیز خبر را منتشر کرده است، رقابت های دیگری هم در این شهر برگزار خواهد شد و تیم سوریه به احتمال زیاد از تیم های همگروه خود در ماکائو میزبانی می کند. شهر ماکائو در جنوب چین و در همسایگی استان «گوانگ دونگ» ثروتمندترین استان چین قرار دارد. این شهر پس از سالها، در سال ۱۹۹۹ میلادی از استعمار پرتغال خارج شد و حاکمیت آن تحت «اصل چین واحد» در اختیار پکن قرار گرفت. نشریه هنگ کنگی می نویسد: وقتی مسابقات فوتبال مرتبط با جام جهانی در این شهر برگزار می شود، مشخصا می توان مدعی شد که ورزش مرز نمی شناسد و مقوله ای فراتر از آن است. چین اعلام کرده است که بر اساس اصل سیاست خارجی مستقل خود این مسابقات را میزبانی می کند و این نشان دهنده پشتیبانی این کشور از تمامی کشورهای در حال رشد است. بسیاری بر این باورند که میزبانی این رقابت ها در یک شهر جنوبی چین نشان از تلاش های بیشتر پکن برای ورود به مسائل سوریه دارد و حمایت های قوی تر این کشور از دمشق را مورد تایید قرار می دهد. گزارش ها حاکیست که از زمان بروز جنگی تحمیلی بر دولت سوریه در سال ۲۰۱۱، تاکنون نزدیک به نیم میلیون نفر در این کشور کشته و چهار میلیون و ۸۰۰ هزار نفر که نیمی از آنها کودک هستند، بی خانمان شده اند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی