English

عابدینی: البسه جیووا درجه سه بود

سرپرست سازمان اقتصادی و بازاریابی فدراسیون فوتبال می‌گوید تیم ملی فوتبال ایران دیگر با مشکل البسه مواجه نخواهد شد.

عابدینی: البسه جیووا درجه سه بود

به‌ گزارش ‌خبرگزاری موج، امیر عابدینی درباره وضعیت اسپانسر تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران، اظهار کرد: ‌به اتفاقات گذشته نمی‌خواهم بپردازم، زیرا اتفاقات خوبی نبود. قرارداد منعقد شده از اشکالات فراوانی برخوردار بود، اما اگر بخواهیم بگوییم آن برندی که با ما قرارداد امضا کرده مقصر است، ظلم کرده‌ایم. کارشناس رسمی آمده و کیفیت البسه آن برند را درجه سه تلقی کرده و به ما اعلام کرده که پارچه‌هایی که قرار است از آن البسه تولید شود و در اختیار شما قرار گیرد درجه ۳ است. این را همان موقع آقایان نباید می پذیرفتند که متاسفانه پذیرفتند.

وی ادامه‌ داد: این که بگوییم آنها کلاهبرداری کرده‌اند اصلا درست نیست. ما باید بپذیریم وقتی اشتباهی انجام می‌دهیم خودمان همان اشتباه را قبول کنیم و برگردانیم. برندی آمده کالایی را آورده و کالایش هم کارشناسی شده اما ما نباید آن را می خریدیم. از زمانی که آقای ساکت آمده‌اند یکی از دغدغه‌های تیم‌ ‌ملی این بود که حمایت بدون چون و چرا از آقای کارلوس کی‌روش و تیم‌ ‌ملی انجام بپذیرد و مشکلات تیم‌ ‌ملی در ابعاد مختلف بر طرف شود. بحثزمین تمرین و بحثالبسه را داشتیم و حتی بحثپروازها هم بود که آنها را چارتر کردیم. البته دوستانی هم آمدند و گفتند که نگران هزینه‌ها نباشید. ما هزینه‌ها را تامین می‌کنیم و این مبالغ را به صورت وام‌های بلاعوض پرداخت می‌کنیم.

وی ادامه داد: در نهایت در کمیته‌ بررسی مشخص شد که برندی که با آن برای تهیه البسه قرارداد بسته‌ایم کیفیت لازم را ندارد. البته ایرداتی نیز وجود داشت که حتی اگر این ایرادها برطرف می‌شد باز هم کیفیت لازم وجود نداشت. از همان ابتدا وقتی پارچه را به ما نشان دادند مشخص بود که از کیفیت لازم برخوردار نیست و شان و منزلت تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران حفظ نمی‌شود. در ادامه قرار شد از یک برند مناسب که در سطح جهانی قابل قبول است استفاده شود تا این دوره بحران را پشت سر بگذاریم. ما تصمیم گرفتیم با یک برند تا فروردین ماه همکاری کنیم که در قالب قرارداد نیست، زیرا الان نمی‌توانیم در قالب قرارداد همکاری کنیم، زیرا با هر برندی برای همکاری صحبت می کردیم شش ماه از ما زمان می‌خواست. قرار شد فعلا همین گونه کار کنیم و از فروردین ماه در قالب یک قرارداد همکاریمان را ادامه بدهیم.

سرپرست سازمان اقتصادی و بازاریابی فدراسیون فوتبال در پاسخ به این پرسش که آیا به آقای ساکت مجوز خرید داده شده است یا خیر، گفت‌: بله. چنین مجوزی صادر شده است و مصوب کردیم که آقای ساکت اختیار داشته باشد، زیرا دغدغه‌ ما این بود که با کدام لباس مناسب تیم‌ ‌ملی ایران می‌خواهد برابر قطر بازی کند. خدا را شکر این مساله حل شد و بودجه آن هم تامین شد تا البسه خریداری شود. من با قاطعیت می گویم که دوستان ما از جمله آقای تاج در تلاش هستند تا مشکلات فوتبال را بر طرف کنند.

او در ادامه درباره این که چرا مجوز خرید البسه زودتر صادر نشد تا ملی‌پوشان در تمرینات هم از البسه برند جدید استفاده کنند، خاطر نشان کرد: ‌از زمان حضور آقای تاج و همین طور حضور من در سازمان اقتصادی و بازاریابی حدود یک ماه از آن می گذرد. در همین زمان فقط می‌توانستیم این تصمیم را اتخاذ کنیم و زمان کافی را در اختیار نداشتیم، ولی من به مردم قول می‌دهم که دیگر در فوتبال ایران چنین دغدغه‌هایی به وجود نخواهد آمد.

عابدینی در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره تبعات همکاری نکردن فدراسیون فوتبال با برند جیووا، گفت‌: این قرارداد قابل استناد در جمهوری اسلامی ایران نیست. قرارداد به دو زبان ایتالیایی و انگلیسی منعقد شده است. یعنی دوستان ما فارسی بلد نبودند. من خیلی قاطع می گویم در مقابل فدراسیون فوتبال کسی برنده این قرارداد نخواهد بود. واقعیت این است که لباس در دنیا چیزی نیست که به آن به عنوان یک مشکل نگاه کنند و مساله حل شده ای است، اما در ایران همیشه مشکل است. من این قول را می‌دهم که دیگر با مشکلات البسه مواجه نباشیم.

سرپرست سازمان اقتصادی و بازاریابی فدراسیون فوتبال در ادامه در گفت‌وگویی که ‌ با برنامه " تهران ورزشی " رادیو تهران داشت درباره اختلافات باشگاه‌های پرسپولیس، تراکتورسازی و استقلال با سازمان لیگ بر سر اسپانسر و همین طور تبلیغات محیطی، گفت‌: واقعیت این مطلب این است که ما ادعای حرفه‌ای شدن داریم، اما فوتبال ما هنوز خودش را به جایگاه حرفه‌ای نزدیک نکرده است، زیرا یک مدیر در یک جا نگرانی دارد و این نگرانی را به زمین سبز انتقال می‌دهد. بحثو مناقشه اداری باید پشت میز انجام شود و به زمین فوتبال وارد نشود.

وی ادامه داد: ما باید بدانیم که چه پتانسیل‌ ‌هایی در اختیار داریم و الان از پتانسیل‌ ها به درستی استفاده می‌کنیم. باشگاه‌هایی که در این زمینه اختلاف دارند می‌گویند که اگر به سامانه ما خدشه‌ای وارد شود حق داریم که وارد شویم و دلیل آن را پیگیری کنیم. آنها می‌گویند چرا در این بازی نامی از ما نبرده نشده است. ما در حال طراحی سامانه‌ای هستیم که بر اساس همان سامانه قبل باشگاه‌ها بتوانند درآمدزایی کنند. روز گذشته هم کارشناسی خوبی انجام شد و امروز(دوشنبه) ساعت ۱۷ در این زمینه جلسه‌ای دیگر برگزار می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه