English

تهران میزبان ایران‌شناسان اروپا می‌شود

پس از دیدار رایزن فرهنگی ایتالیا در ایران با معاون پژوهشی و آموزشی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، مقرر شد که تهران میزبانی انجمن ایرانشناسان اروپا را بر عهده گیرد.

تهران میزبان ایران‌شناسان اروپا می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از اداره‌کل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، کارلو چرتی، رایزن فرهنگی ایتالیا در تهران، بعد از ظهر روز سه‌شنبه ۲۵ خرداد، با حضور در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، با قهرمان سلیمانی، معاون پژوهشی و آموزشی این سازمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

این گفتگو در پی سفر هفته گذشته سلیمانی به ایتالیا و بررسی نتایج مذاکرات وی با شخصیت‌های علمی و فرهنگی و به ویژه ایران‌شناسان ایتالیایی، انجام شد. میزبانی تهران از یکی از همایش‌های انجمن ایران‌شناسان اروپا، یکی از بزرگ‌ترین تصمیمات اخذ شده طرفین در این دیدار بود. در ابتدای این دیدار، قهرمان سلیمانی به تشریح برنامه‌ها و نتایج حاصل از سفر خود به ایتالیا پرداخت و با اشاره به اینکه سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، رایزنی فرهنگی کشورمان در رم و رایزنی فرهنگی ایتالیا در تهران، موظف به پیگیری و انجام تعهدات دولت‌های دو کشور در حوزه همکاری تعاملات فرهنگی هستند، خواستار انجام همکاری‌های بیشتر طرفین در امور فرهنگی، باستان‌شناسی، ایران‌شناسی و توسعه تعاملات دوجانبه شد. در ادامه نیز «کارلو چرتی»، با تأکید بر «خوب» بودن ارتباطات فرهنگی دو کشور، این ارتباط را برای سال آینده «بهتر» پیش‌بینی کرد. وی گفت: در سال آینده ایتالیا میهمان ویژه نمایشگاه کتاب تهران است و این فرصت می‌تواند تعاملات فرهنگی دو کشور را تا بالاترین سطح خود بالا ببرد. همچنین ایتالیا به دنبال انجام فعالیت‌هایی در زمینه‌های هنر، موسیقی، میراثفرهنگی، ادبیات و علوم و فناوری، با همکاری طرف‌های ایرانی است. بنا بر اعلام این خبر، طرفین در این دیدار بر حضور همه‌جانبه ایتالیا در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در اردیبهشت سال آینده، برگزاری بخش‌های نمایشگاهی و همایشی در این نمایشگاه توسط ایتالیا، برگزاری همایش بزرگداشت «نیولی» ایران‌شناس شهیر ایتالیایی با مشارکت‌ نهادهای ایرانی مرتبط، برگزاری همایش ایران‌شناسان اروپا در تهران، توسعه همکاری‌های دانشگاهی و مراکز علمی و پژوهشی دو کشور، عرضه نمایشگاهی و محصولات مکتوب از گزارش‌های علمی کاوش‌های باستان‌شناسان ایتالیایی از شهر سوخته در مجاورت شهر زابل ایران، نمایش نسخه‌های خطی فارسی موجود در گنجینه‌های ایتالیایی در موزه‌های ایران از جمله موزه قرآن و بخش اسلامی موزه ملی ایران، نمایش طرح‌های بزرگ باستان‌شناسی ایتالیایی‌ها در ایران، استفاده از مترجمان و ناشران ایرانی برای ترجمه و نشر کتاب‌های ایرانی در قالب اجرای طرح تاپ(TOP)، برگزاری کارگاه‌های آموزشی و دانش‌افزایی ترجمه از ایتالیایی به فارسی و از فارسی به ایتالیایی، گسترش کرسی‌های زبان و ادبیات ایتالیایی در دانشگاه‌های ایران و توسعه سطح این رشته تا تحصیلات تکمیلی کارشناسی ارشد و دکترا و … از جمله مباحثی بود که قهرمان سلیمانی و کارلو چرتی در این دیدار اظهار نظر کرده و درباره‌ آنها به توافق رسیدند.
آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه