English

بهشت کتاب‌فروش‌ها به مرکز فروش لوازم آرایشی تبدیل شد!

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس با انتقاد از دریافت مالیات از کتابفروشان راسته بازار، تصریح کرد: نمی‌شود قانون را برای منطقه‌ای اعمال و در منقطه دیگر از اجرای آن صرف نظر کرد. او گفت: برخی از نقاط قدیمی تهران که به بهشت کتابخوان‌ها و کتاب‌فروش‌ها مطرح بود متاسفانه در حال تبدیل شدن به مراکز فروش لوازم بهداشتی - آرایشی است.

بهشت کتاب‌فروش‌ها به مرکز فروش لوازم آرایشی تبدیل شد!

به گزارش خبرگزاری موج، جمشید جعفرپور با اشاره به اینکه اقتصاد حوزه نشر و کتاب وضعیت مناسبی ندارد، گفت: برخی از نقاط قدیمی تهران که به بهشت کتابخوان‌ها و کتاب‌فروش‌ها مطرح بود متاسفانه در حال تبدیل شدن به مراکز فروش لوازم بهداشتی - آرایشی است که کوچه مروی مصداقی از آن محسوب می‌شود و این مهم، نشان از نامناسب بودن وضعیت اقتصاد حوزه نشر و کتابفروشی است.

نماینده مردم لارستان در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از دریافت مالیات از کتابفروشان راسته بازار که نمادی از مراکز فروش کتاب از قدیم تا به امروز هستند، اظهار کرد: در چند سال گذشته مجلس شورای اسلامی در راستای حمایت از عرصه نشر و کتاب قانونی مبنی بر معافیت مالیاتی کتابفروشی‌ها تصویب کرد که متاسفانه این امر هم اکنون برای کتابفروشان راسته بازار درنظر گرفته نمی‌شود که جای تعجب دارد؛ زیرا نمی‌شود قانون را برای منطقه‌ای اعمال کرد و در منقطه دیگر از اعمال آن صرف نظر کرد.

وی با بیان اینکه باید از کتابفروشان و فعالان در این عرصه حمایت کرد و تسهیلات مختلفی برای امور فرهنگی به آنها ارائه داد، به خانه ملت گفت: موضوع معافیت مالیات یک از این اقدامات است که می‌توانستیم انجام دهیم لذا دریافت مالیات از کتابفروشان راسته بازار خلاف مصوبه مجلس شورای اسلامی است.

جعفرپور با اشاره به اینکه با اجرای قوانین حمایتی می‌توان در بازار نشر و اقتصاد کتاب رونق ایجاد کرد، افزود: کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی آمادگی دارد پیشنهادهایی را که توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای حمایت بیشتر از فعالان این عرصه مطرح می‌شود، بررسی کند و برای تصویب نهایی به صحن علنی ببرد.

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر اینکه باید دلایل دریافت مالیات از برخی کتابفروش‌ها بررسی شود، خاطرنشان کرد: شاید در نگاه اول دریافت مالیات و پول اهمیت داشته باشد ولی مسئولان باید به امور فرهنگی نیز توجه کافی داشته باشند زیرا مسئله فرهنگ یکی از مصالح کلی نظام تلقی می‌شود. /

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه