English

اعطای نشان دولت فرانسه به داریوش شایگان

سفیر فرانسه در ایران با دعوت از داریوش شایگان، نشان عالی دولت خود را به وی اعطا کرد.

اعطای نشان دولت فرانسه به داریوش شایگان

به گزارش خبرگزاری موج، سفارت فرانسه در ایران روز یکشنبه بیستم تیرماه با دعوت از برخی اندیشمندان و هنرمندان ایرانی، نشان عالی دولت فرانسه را به داریوش شایگان از چهره‌های اندیشه‌ای کشورمان اعطا کرد. غالب آثار نویسنده ۸۱ ساله به زبان فرانسه و در حوزه فلسفه تطبیقی است.

در این مراسم چهره‌هایی همچون داریوش مهرجویی، ژاله آموزگار، جهانگیر نادرزاد، داریوش طلایی، محمد احصایی، نیر طهوری، مریم عسگری، علی دهباشی، حامد فولادوند و عده‌ای از استادان زبان و ادبیات فرانسه حضور داشتند. به گفته فولادوند، شایگان تنها نویسنده‌ای است که توانسته در کتاب‌های درسی فرانسه جایی برای خود باز کند، زیرا فرانسوی‌ها نثر شایگان به فرانسه را بهترین نثر می‌دانند.

شایگان نیز در این مراسم گفت: به آثار «مونتی»، «بودلر» و «پروست» به عنوان سه نویسنده بزرگ فرانسه علاقه‌مند هستم. کتاب «بودلر» را به چاپ رساندم و امیدوارم بتوانم کتاب «پروست» را نیز به پایان برسانم. به هر تقدیر تا آنجا که از عهده‌ام بر می‌آمده، کوتاهی نکرده‌ام، آینده را هم می‌سپاریم به دست سرنوشت!

وی پیش از این در سال ۲۰۰۲ نشان شوالیه هنر و ادب فرانسه را نیز دریافت کرده بود. مدال عالی زبان و ادبیات فرانسه نیز در سال ۲۰۱۱ به شایگان اهدا شده بود.

بر اساس این گزارش، نشان شوالیه به امضای نخست وزیر فرانسه می‌رسد اما نشان عالی دولت فرانسه را رییس جمهوری این کشور امضا می‌کند.

سفیر فرانسه روز دهم تیرماه جاری نیز نشان شوالیه(لژیون دونور) را به ژاله آموزگار، پژوهشگر و عضو وابسته فرهنگستان زبان و ادب فارسی اعطا کرده بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی