English

مستند ۲۳ کشور خارجی در جشنواره سینماحقیقت روی پرده می رود

از جمع ۵۶ فیلم مستند تولیدی ۳۳ کشور خارجی که در بخش‌های مختلف دوازدهمین دوره جشنواره سینماحقیقت روی پرده می‌روند، آلمانی‌ها با ۸ فیلم در صدر جای گرفتند.

 مستند 23 کشور خارجی در جشنواره سینماحقیقت روی پرده می رود

به گزارش خبرگزاری موج، از جمع ۵۶ فیلم مستند تولیدی ۳۳ کشور خارجی که در بخش‌های مختلف دوازدهمین دوره جشنواره سینماحقیقت روی پرده می‌روند، آلمانی‌ها با ۸ فیلم در صدر جای گرفتند. پس از آلمانی‌ها، فیلمسازان کشورهای فرانسه، ایتالیا و آمریکا با پنج فیلم در رتبه دوم این فهرست جای گرفتند.

از کشور روسیه نیز چهار فیلم در جشنواره روی پرده می‌رود و کشورهای هلند، نروژ، سوییس، هند سه فیلم دارند.

مستندسازان لهستان، یونان، دانمارک، ترکیه، انگلستان، اتریش، سوئد و فنلاند هم با ۲ فیلم در جشنواره‌ حضور پیدا کرده‌اند.

سایر کشورهایی که با یک فیلم به سینماحقیقت آمده‌اند، به این شرح هستند: برزیل، اسپانیا، مجارستان، جمهوری چک، کرواسی، ایرلند شمالی، مکزیک، استرالیا، قطر، ازبکستان، لتونی، لیتوانی، استونی، تانزانیا، هنگ‌کنگ و نپال.

بدیهی است که برخی فیلم‌ها، تولید مشترک کشورهای مختلف است.

به این ترتیب، دوازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت میزبان آثاری از تمامی قاره‌های جهان؛ شامل آسیا، اروپا، آمریکای شمالی و حوزه کارائیب، آمریکای لاتین، آفریقا و اقیانوسیه است.

پرتره چینی در ایران

فیلم مستند پرتره چینی ساخته ژیائوشوای وانگ محصول سال ۲۰۱۸ هنگ‌کنگ هم از آثاری است که در بخش نمایش‌های ویژه دوازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت روی پرده می‌رود.

در خلاصه موضوع این اثر مستند آمده است: «چه می‌شد اگر عابری در خیابان‌های پکن بودیم؛ دهقانی که امیدوار است باران ببارد، آهنگری در کارخانه‌ای که رو به محو شدن است، جهانگردی در ساحلی شلوغ، در حال عبادت در نینگ‌ژیانگ یا کینهی، کارگری ساختمانی پس از یک زمین لرزه، ماهیگیری که تورش را جمع می‌کند یا چهره‌ای که منتظر است روی صحنه برود!»

مستند پرتره چینی پیشتر در جشنواره‌ فیلم بوسان کره‌جنوبی، ایدفا، جشنواره فیلم آسیایی هنگ‌کنگ به نمایش درآمده است.

نزدیک به بهشت (۱۹۹۸)، دوچرخه پکن (۲۰۰۱)، فراموشی سرخ (۲۰۱۴) از دیگر آثار ژیائوشوای وانگ است.

دوازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران سینماحقیقت طی روزهای ۱۸ تا ۲۵ آذرماه ۱۳۹۷ به دبیری سیدمحمدمهدی طباطبایی‌نژاد در پردیس سینمایی چارسو برگزار خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه