English

سردار جعفری در افتتاحیه جشنواره فیلم مقاومت:

مقاومت اسلامی ریشه بسیاری اتفاقات دنیای امروز است

سردار جعفری در افتتاحیه جشنواره فیلم مقاومت گفت: مقاومت اسلامی ریشه بسیاری از اتفاقات در دنیای امروز و امروز این معنا با تمام قداستش در حال ترویج در دنیا است.

مقاومت اسلامی ریشه بسیاری اتفاقات دنیای امروز است

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری موج، مراسم افتتاحیه پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت شامگاه دوشنبه 5 آذرماه با حضور سردار جعفری فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سردار غیب پرور رییس سازمان بسیج مستضعفان، حسین انتظامی سرپرست سازمان سینمایی، ابراهیم داروغه زاده دبیر جشنواره فیلم فجر، محسن مومنی شریف رییس حوزه هنری، منوچهر شاهسواری مدیرعامل خانه سینما، محمد خزاعی دبیر جشنواره فیلم مقاومت، جمشید هاشم پور، ابراهیم حاتمی کیا، مسعود ده نمکی و جمعی از سینماگران و بازیگران در تالار وحدت برگزار شد.

در ابتدای مراسم که اجرای آن بر عهده رسالت بوذری بود، صادق آهنگران، قطعه معروف «شب است و سکوت است و آه است و من» درباره رزمندگان را به صورت زنده روی صحنه همراه با پرفورمنس خواند.

محمد خزاعی به عنوان اولین سخنران پشت تریبون حاضر شد و در سخنانی کوتاه به حاضران خوشامد گفت و ابراز امیدواری کرد که جشنواره فیلم مقاومت با شکوه برگزار شود.

سردار جعفری در ادامه مراسم، ضمن تبریک هفته بسیج، به بحث مقاومت مردم ایران اشاره کرد و آن را عزت و عظمت ایران خواند و گفت: تاریخ ۴۰ ساله انقلاب اسلامی ایران سرشار از این مقاومت ها است و آنچه در این ۴۰ سال رخ داده، قرار گرفتن کلمه «مقاومت» در کنار اسلام است که آن را تبدیل به مفهوم مقاومت اسلامی کرده است.

وی، مقاومت اسلامی را ریشه بسیاری از اتفاقات در دنیای امروز دانست و افزود: امروز این معنا با تمام قداستش در حال ترویج در دنیا است. مقام معظم رهبری نیز فرمودند که تنها راه نجات ملت‌ها گام برداشتن در مسیر مقاومت اسلامی است. بنابراین کاری که شما سینماگران دفاع مقدس انجام می‌دهید در مسیر مقاومت اسلامی است.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه راهی که امروز ملت ها در عرصه مقاومت طی می کنند، همان راه آزادگی است که سید و سالار شهیدان طی کردند، آن را ادامه راه امام حسین (ع) برشمرد و گفت: ما باید به دنبال نمایش و عمق بخشیدن به مقاومت اسلامی باشیم که امروز با سرعت در حال گسترش است، چون این موضوع سرنوشت آینده دنیا را مشخص می‌کند. اساس مبارزه و پیروزی را اراده انسان‌ها شکل می‌دهد.

به گفته وی، خداوند وعده داده نور خود را به دست مومنین و ملت‌های مومن روشن نگه می دارد و شرط روشن نگه داشتن این نور جهاد، مبارزه و ایستادگی در همه عرصه ها است.

سردار جعفری با تاکید بر اینکه امروز جهاد در عرصه های جنگ نرم (فرهنگی و اقتصادی) بر جهادهای دیگر اولویت دارد، گفت: افراد و هنرمندانی که می خواهند وارد عرصه جنگ نرم شوند، باید با روحیه جهادی کار کند، اگر اینگونه نباشد راه به جایی نخواهد برد. در تعریف کار جهادی سه نکته مطرح می‌شود؛ اول کار برای رضای خدا باشد، دوم همراه با سختکوشی و تلاش شبانه روزی و سوم همراه بازخوردهای مخالف باشد. همچنان که در زمان دفاع مقدس برخی برای حضور در جنگ تردید داشتند و نیامدند، امروز نیز وضعیت به همین منوال است.

وی در پایان سخنانش اظهار کرد: باید تلاش کنیم که با کار جهادی در عرصه های مختلف به کارها عمق ببخشید و آن ها را ماندگار کنیم.

در ادامه مراسم، مراسم نکوداشت حبیب‌الله کاسه‌ساز، حمید آخوندی، سید ضیاالدین دری و یدالله صمدی با حضور محمد خزاعی، سردار غیب پرور، سردار جعفری، علیرضا رضاداد، جمشید هاشم پور، مریلا زارعی و منوچهر شاهسواری برگزار شد.  همچنین از فرزند شهید سردار حسین همدانی نیز قدردانی شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه