English

فراخوان یازدهمین جشنواره هنری تجسمی در بخش مقالات اعلام شد

فراخوان یازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر در بخش مقالات با موضوع هنرهای تجسمی و پدیده خلاقیت منتشر شد.

فراخوان یازدهمین جشنواره هنری تجسمی در بخش مقالات اعلام شد

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از ستاد خبری یازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر، همزمان با برپایی یازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر در بهمن‌ماه، همایش تخصصی در زمینه هنرهای تجسمی برگزار می شود.

در کنار این همایش ارائه مقالات با موضوع هنرهای تجسمی و پدیده خلاقیت نیز برگزارمی شود. ستاد برگزاری جشنواره از کلیه پژوهشگران و نویسندگان حوزه هنرهای تجسمی کشور دعوت می کند تا با ارسال مقاله در این رویداد سالانۀ هنرهای تجسمی شرکت کنند.

در این فراخوان در توضیح موضوع مقالات آمده است:

مسئلۀ خلاقیت بنیادی‌ترین ویژگی‌ است که اثر هنری را تبدیل به اندوخته‌های فرهنگی هر جامعه‌ای می‌کند. خلاقیت در تولید اثر هنری بیش از آنکه در مفهوم روان‌شناسیِ نبوغ خلاصه شود پدیده‌ای حاصل از چگونگی رابطۀ هنرمند و جهان پیرامون اوست. خلاقیت در پیوند مستقیم با سه حوزۀ جامعه، اقتصاد و آموزش قرار دارد و از آنها تأثیر می‌گیرد و تأثیر نیز می‌گذارد.

 در بخش هنرهای تجسمی و جامعه مقاله‌هایی مد نظر است که به روابط در هم تنیده شدۀ هنرهای تجسمی و جامعه می‌پردازند و محوریت‌هایی چون تاریخ هنرهای تجسمی و تغییرات اجتماعی، هنرهای تجسمی و تغییرات هویتی، هنرهای تجسمی و فرهنگ جهانی شده، هنرهای تجسمی و فرهنگ دیجیتال، هنرهای تجسمی‌ و سیاست، هنرهای تجسمی و سیاست‌گذاری فرهنگی مدنظر برگزار کنندگان است.

در بخش هنرهای تجسمی و اقتصاد مقاله‌هایی مد نظر است که سازوکار اقتصاد و هنرهای تجسمی در بخش گالری‌ها، حراجی‌ها و دیگر حوزه‌های مربوط به آن را بررسی می‌کنند ومقاله‌هایی با محوریت‌های هنرهای تجسمی و گالری‌ها، هنرهای تجسمی و سرمایه‌گذاری‌های اقتصادی دولتی، هنرهای تجسمی و تجربۀ اقتصاد جهانی، هنرهای تجسمی و حراجی‌ها، جریان‌های هنرهای تجسمی و تأثیرپذیری از اقتصاد، هنرهای تجسمی و کارکرد گالری‌های در پرورش خلاقیت مدنظر است.

در بخش هنرهای تجسمی و آموزش بحث مهارت آموزی، فراگرفتن دانش تجزیه و تحلیل آثار و آشنا شدن با تاریخ‌ هنر، با محوریت‌های هنرهای تجسمی و دانشگاه، هنرهای تجسمی و مواد درسی هنر، هنرهای تجسمی، آموزش و نسبت آن با فرهنگ ایران، هنرهای تجسمی و شیوه‌های آموزش، هنرهای تجسمی و مؤسسات آموزشی هنر (بررسی و مقایسه وضعیت آموزشی در این مؤسسات یا مقایسۀ آنها با دانشگاه) مدنظر است.

مدیر همایش و فراخوان مقالات یازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر حسن موریزی نژاد و داوران این بخش بهنام کامرانی، حامد کیا و شهروز مهاجر هستند.

در این بخش به سه نفر از برگزیدگان لوح افتخار و مبلغ ۵۰ میلیون ریال جایزۀ نقدی اهدا می شود و به نویسندگانی که مقالاتشان در کتاب چاپ شود لوح تقدیر و کتاب اهدا می شود.

استادان و پژوهشگران محترم باید مقالات کامل خود را مطابق فرمت پیشنهادی جشنواره که در سایت جشنواره به نشانی http://www.ivafestival.ir قرار گرفته است ارائه کنند.

آخرین مهلت ارسال مقالات اول بهمن ماه و داوری آثار ۴ تا ۱۵ بهمن ماه خواهد بود.

یازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر با دبیری ابراهیم حقیقی در بهمن ماه ۱۳۹۷ برگزار می شود. در این جشنواره سید امیر سقراطی دبیری هنری و محسن سلیمانی دبیری اجرایی را عهده دار هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی