English

با حضور جمع کثیری از صاحب نامان هنر و ادب اتفاق افتاد؛

روزکتاب گردی گویا با چاشنی رونمایی از دیوان حافظ حسابی

موج روز کتابگردی سال ۹۷ با حضور چهره های فرهیخته فرهنگی و هنری کشور در خانه فرهنگ و هنر گویا بسیار مورد توجه مردم کتابدوست کشور قرار گرفت.

روزکتاب گردی گویا با چاشنی رونمایی از دیوان حافظ حسابی

به گزارش خبرنگار فرهنگی موج در روز کتابگردی یکم آذر ماه سال ۹۷  خانه فرهنگ و هنر گویا، در کنار رونمایی از دیوان حافظ با پژوهش و تصحیح مرحوم سید محمود حسابی، میزبان چهره های سرشناس هنری و ادبی و فرهنگی و حتی دیوانی کشور بود.

روزکتاب گردی گویا

در این روز مشتاقان فرهنگ کشور برای دیدار و گفتگوی صمیمی و نزدیک با بزرگان عرصه‌های مختلف ادب و هنر کشور، همچون حسین الهی قمشه ای، لوریس چکناواریان، تاها بهبهانی. محمود دولت آبادی، هادی سیف، مجید مجیدی، نصرالله حدادی، مسعود فروتن. رضا رفیع، جلال‌الدین کزازی، سهیل محمودی، اسدالله امرایی،  فواد نظیری در کنار افرادی همچون سرپرست شهرداری تهران، اعضای شورای شهر از جمله احمد مسجد جامعی و محمد جواد حق شناس، نیکنام حسینی پور مدیرعامل خانه کتاب در فروشگاه مرکزی این نشر حضور یافتند.

روزکتاب گردی گویا

در عین حال همزمان با این رویداد فرهنگی و بر اساس اعلام قبلی، مراسم  رونمایی از کتاب دیوان حافظ (حسابی) با حضور اساتید ایرج حسابى ، اسرافیل شیرچى ، فریبرز بدیع ، داوود حیدرى، رضا رفیع، فاضل جمشیدی، ناصر میرباقری و احسان میرباقری حضور داشتند و در بخشی از این مراسم، ایرج حسابی، فرزند مرحوم پروفسور حسابی و مدیر بنیاد حسابی، درباره حافظ به سعی دکتر حسابی گفت: این اثر به تصحیح مرحوم دکتر حسابی و تدوین مهندس حسابی (پسر وی) مراحل آماده‌سازی را طی کرده است.

روزکتاب گردی گویا

وی در مورد ویژگی این کتاب تازه منتشر شده افزود: اشعار این کتاب، اعراب‌گذاری شده، تا همه اقشار مردم بتوانند به سهولت و بی‌غلط این اشعار را بخوانند. همچنین شرح و تفسیر ابیات این دیوان در حاشیه کتاب به قلم دکتر حسابی آورده شده است.

روزکتاب گردی گویا

حسابی پدر را عاشق حافظ معرفی کرد و درباره شیوه تصحیح این دیوان گفت: مرحوم دکتر حسابی، ضمن این‌که به منشآت قاآنی، بوستان سعدی، و بسیاری از دیگر اشعار فارسی اشراف کامل داشت، در طول حیات خود، ساعاتی از شب را به تدریس دیوان حافظ به فرزندان خود، در باب تفسیر و روان‌خوانی آن می‌پرداخت. در این دوران که ۵ سال به طول انجامید، من به جمع‌آوری این دست نوشته‌ها پرداختم.

روزکتاب گردی گویا

بنیاد دکتر حسابی مسئولیت چاپ، تنظیم و نشر آثار مرحوم دکتر سیدمحمود حسابی را به عهده دارد. از آثار منتشر شده این بنیاد می‌توان به استاد عشق، راه‌نما و تاریخ تاسیس دانشگاه اشاره کرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه