English

در نشست خبری پانزدهمین جشنواره فیلم مقاومت عنوان شد:

باید فیلم‌های مطالبه‌گر منصف به جشنواره اضافه شود/می‌خواهیم صدای فیلمسازان مستقل باشیم

محمد خزایی گفت:باید دایره موضوعات سینمای مقاومت گسترش داده شود. سینمای انقلاب منحصر به موضوع انقلاب و دفاع مقدس نباشد و مطالبه گری با رعایت انصاف در راستای اهداف نظام در دستور کار قرار گیرد.

باید فیلم‌های مطالبه‌گر منصف به جشنواره اضافه شود/می‌خواهیم صدای فیلمسازان مستقل باشیم

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری موج ، محمد خزایی سینماگر و دبیر پانزدهمین جشنواره فیلم مقاومت در ابتدای آخرین نشست خبری پیش از برگزاری این جشنواره گفت:باید دایره موضوعات سینمای مقاومت گسترش داده شود. سینمای انقلاب منحصر به موضوع انقلاب و دفاع مقدس نباشد و مطالبه گری با رعایت انصاف در راستای اهداف نظام در دستور کار قرار گیرد.

خزایی تاکید کرد: این تغییر در عرصه بین‌المللی و ملی خواهد بود و باید صدای بچه‌های انقلابی در داخل و صدای فیلمسازان انقلابی که صدور و بروز آنها میسر نیست، باشیم. 

وی تصریح کرد: در این دوره هم موضوعات گسترده‌ای داریم و حتی هیات انتخاب از ما سوال می‌کردند که چرا اینها را پذیرفته‌اید و آیا تغییری در راه است.

امسال هم مضامینی وجود دارد که فیلمسازانی که به دلیل ترس از دولت کشورشان حاضر نیستند نامشان اعلام شود برای ما فیلم ارسال کرده‌اند مانند فیلم خاشقچی تنها نیست از کشور عربستان یا فیلمی که پشت پرده اتفاقات یازده سپتامبر را بیان می‌کند.

دبیر پانزدهمین جشنواره فیلم مقاومت گفت:: کارگردانابقه در این جشنواره پذیرفته شده و فیلمش آماده نمایش بود اما به دلیل فشارهایی که بر او آمده بود و کمپانی‌اش متضرر می‌شد ذر خواهی کرد.

خزایی افزود: برای حضور نوام چامسکی مذاکره کردیم اما به دلیل برنامه ریزی قبلی تنها پیام ویژه‌تی به جشنواره داد و نتوانست حضور پیدا کند.

تلاش دیگری که خواهیم کرد جریان ساز شدن جشنواره مقاومت است. ما تا کنون بیش از دویست و هفتاد فیلنم ساز را در دوره‌های فشرده آموزش داده ایم و برگشت آنها به کشورشان آغاز راه است. این شاخصه نشان دادن آغاز راه جشنواره پس از پایان هر دوره است.  

این جشنواره محلی برای کاشت بذرهای فکری است. از مباحث دیگر ما شبکه‌سازی جهانی هستند.

وی افزود: من در پاسخ به این سوال که چرا در جشنواره مقاومت به سراغ چهره‌های شاخص مقاومت می‌روید کمی‌گویم ما با سایر جشنواره‌های داخلی و خارجی که درگیر زرق و برق چهره‌های هنری هستند با نگاه سینمایی سراغ افرادی می‌رویم که خدمات زیادی به مبارزات ضد استعماری کرده‌اند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه