English

جشنواره جهانی فیلم‎های ورزشی ۲۰۱۸ آغاز به‎کار کرد

سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم های ورزشی 2018 با حضور نمایندگان سینمای ایران شب گذشته در شهر میلان ایتالیا آغاز به کار کرد.

جشنواره جهانی فیلم‎های ورزشی 2018 آغاز به‎کار کرد

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از روابط عمومی جشنواره فیلم‎های ورزشی ایران، سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم های ورزشی چهارشنبه شب (23 آبان) در حالی آغاز به کار کرد که در این دوره آثاری از ایران که جزو مناطق ۱۶ گانه فدراسیون جهانی فیلم‌های ورزشی است در بخش های مختلف حضور دارند.

فیلم‌های بلند کاپیتان امیر به کارگردانی سعید چاری و بازی علی انصاریان، من ایرانی‌ام به کارگردانی محمدرضا آهنج و بازی علیرضا حیدری، اسنیف به کارگردانی فرزانه امینی، مستندهای خواهرم محدثه به کارگردانی عاطفه محرابی، راه برفی به کارگردانی آذر فرامرزی، من لیدر هستم به کارگردانی محسن خان جهانی، ایران به توان ۲ به کارگردانی فرزانه امینی و برنامه تلویزیونی با اجرای رامین راستاد و تهیه کنندگی مجتبی پوربخش و شبکه ورزش در این رویداد بین‌المللی به نمایندگی از ایران در بخش‎های مختلف به رقابت می‌پردازند.

جشنواره بین‌المللی فیلم‌های ورزشی ایران، نماینده انحصاری فدراسیون جهانی فیلم‌های ورزشی (FICTS) است که با حمایت وزارت ورزش و جوانان، کمیته ملی المپیک و سازمان صداوسیما و شبکه ورزش برگزار می شود؛ این رویداد در ایران به عنوان مرحله مقدماتی جشنواره فیلم‌های ورزشی به شمار می‌آید و وظیفه انتخاب تولیدات و آثار فیلمسازی ورزشی را برعهده دارد.

مقر فدراسیون جهانی فیلم‌های ورزشی (FICTS) در میلان ایتالیا است که بیش از ۱۱۶ کشور عضو این فدراسیون هستند و ایران جزو مناطق ۱۶ گانه فدراسیون جهانی فیلم‌های ورزشی است. همه ساله در ماه نوامبر جشنواره جهانی فیلم های ورزشی با حضور چهره‌های سینمایی و قهرمانان ورزشی از کشورهای مختلف برگزار می‌شود.

در دو دوره اخیر این جشنواره آثاری از ایران شامل فیلم کوتاه گزارشگر ساخته محمدرضا خردمندان، فیلم نیمه بلند آریو والیبال به کارگردانی محمد بخشی و مستند آتلان به کارگردانی معین کریم الدینی جوایز جشنواره را در بخش های کوتاه و مستند کسب کرده بودند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه