English

داروغه زاده در گفت و گو با خبرگزاری موج:

فیلم‌ها مبتذل نشده اند اما بیشتر به چشم می‌آیند/مخاطب به تدریج فیلم‌های سطحی را پس می زند

ابراهیم داروغه زاده گفت: وقتی فراگیری بیشتر باشد و تعداد بیشتری فیلم‌ها را می‌بینند، توجه‌ها بیشتر جلب می‌شود و این است که احساس می کنند که اتفاق خاصی در محتوا افتاده است در حالی که این نکات در سینمای بدنه همیشه بوده فقط کمتر دیده می شدند و بالطبع واکنش کمتری ایجاد می‌کردند.

فیلم‌ها مبتذل نشده اند اما بیشتر به چشم می‌آیند/مخاطب به تدریج فیلم‌های سطحی را پس می زند

ابراهیم داروغه زاده معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی در مورد حضور پررنگ فیلم‌های گیشه ای و به اصطلاح رونق زیاد سینمای تجاری که بعضا به ابتذال در سینما در این روزها تفسیر می شود، به خبرنگار سینمایی موج گفت:  خبر خوش این است که سینما از دولتی به خصوصی بودن پوست اندازی می کند و این ممکن است که در سالهای اول و دوم یا آغازین آسیب‌هایی هم داشته باشد و شاید فیلم‌هایی که هنری‌تر باشد کاهش و فیلم‌های تجاری افزایش پیدا کنند؛ ولی در نهایت اینها مجبور می شوند که به آن کیفیت مناسب برسند چرا که ذائقه مخاطب هم به تدریج فیلم‌های سطحی را پس می زند و فیلمسازان را مجبور می کند که برای ذائقه‌ای که از این آثار عبور کرده فیلم بسازند.

داروغه زاده در واکنش به این مطلب که عده ای معتقدند که فیلم‌ها و شوخی‌ها بد شده اند و از فرهنگ رسمی کشور فاصله گرفته‌اند، گفت:  یک بخشی از پاسخ من این است که این گزاره خیلی  درست نیست، به عنوان مثال اگر بگوییم با توجه به بارندگی کمی که در پاییز شده، با مسئله آب چه خواهید کرد؟ در حالی که بارندگی مناسبی شده باشد، سوال ما درست نیست. در مورد سینما هم همینطور است. اتفاقا امسال فیلم‌های اجتماعی، دفاع مقدسی و استراتژیک خیلی خوبی داشتیم که اتفاقا پر فروش هم شده است. ما سال‌های گذشته ممکن بود که فیلم‌های ارزشی داشته باشیم اما خیلی مورد استقبال مخاطب قرار نگرفته باشد ولی اتفاقا فیلم‌هایی مثل به وقت شام و تنگه ابوقریب که مربوط به دفاع مقدس و حوزه مقاومت بودند که جزء ده فیلم پر فروش سینمای ایران بودند. یا لاتاری و مغزهای کوچک زنگ زده که فیلم‌های خوبی در ژانر اجتماعی بودند و از پر فروش های ما بودند.

وی افزود: طبیعی است که فیلم‌های کمدی و سرگرم کننده بیشتری تولید شده و از میان آنها تعدادی هم واجد همان نکاتی که شما گفتید باشند که این در همه سالها بوده اما امسال چون فروش‌ها و مخاطب سینما بیشتر شده این نکات بیشتر به چشم می آید. 

داروغه زاده تصریح کرد: در مقایسه با چهار پنج سال پیش مخاطب افزایش چشمگیر و چند برابری داشته و حتی همین امسال نسبت به سال گذشته 40 درصد افزایش مخاطب داشته ایم. وقتی فراگیری بیشتر باشد و تعداد بیشتری فیلم‌ها را می‌بینند، توجه‌ها بیشتر جلب می‌شود و این است که احساس می کنند که اتفاق خاصی در محتوا افتاده است در حالی که این نکات در سینمای بدنه همیشه بوده فقط کمتر دیده می شدند و بالطبع واکنش کمتری ایجاد می‌کردند.

معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی در ادامه به شیوه‌های نوین تبلیغات هم اشاره کرد: فضای مجازی این روزها تفاوت جدی ایجاد کرده؛ چرا که قبلا اگر فیلمی را در سینما می توانستید ببینید دیده بودید اما امروز تیزر، صحنه ها و تصاویرش در فضای مجازی منتشر می شود. بنابراین افرادی که در این حوزه ها حساس‌تر هستند از این طریق حساسیتشان بیشتر می شود و پیگیر می شوند که چرا این اتفاقات افتاده است در حالی‌که شرایط طبیعی حاکم است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه