English

گفتگوی سیاسی شبکه ۴ برای افول قدرت نرم آمریکا

سخنگوی سابق وزارت امور خارجه در رو در رو

مجله سیاسی، فرهنگی رو در رو 15 آبان به بررسی افول قدرت نرم آمریکا با حضور سخنگوی سابق وزارت امور خارجه و یک کارشناس روابط بین الملل می پردازد.

سخنگوی سابق وزارت امور خارجه در رو در رو

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از روابط عمومی شبکه چهار سیما، برنامه زنده تلویزیونی رو در رو با اجرای مراد عنادی روز سه شنبه میزبان رامین مهمانپرست سخنگوی سابق وزارت امور خارجه و  ابوذر گوهری مقدم استاد دانشگاه و کارشناس روابط بین الملل می شود.

سرانجام روز موعود ترامپ برای تحریم صنعت نفت و نظام پولی ایران فرارسید و نشان داده شد که پروپگاندای تحریمی کاخ سفید، نه تنها هراسی در دل ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران ایجاد نکرد، که ناکارامدی ابزار نخ‌نمای تحریم را در تامین زیاده‌خواهی‌های امریکا به اثبات رساند.

داستان خروج آمریکا از پیمان بین‌المللی برجام همزمان با انتخاب دونالد ترامپ به ریاست جمهوری آمریکا آغاز شد و ضمن قرار دادن ترامپ در انزوای بین‌المللی موجب شکاف در تیم سیاسی وی گردید؛ به گونه‌ای که استعفای رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا تنها یکی از پیامدهای این پیمان‌شکنی و اختلافات عمیق در کاخ سفید تلقی می‌شود.

رئیس‌جمهوری آمریکا طی یادداشتی در ۱۸ اردیبهشت امسال خروج از برجام را اعلام کرد و از فرایند تدریجی از سرگیری تحریم‌ها علیه ایران خبر داد. ترامپ همچنین با اعلام برنامه زمانبندی تحریم‌ها گفت: پس از 90 روز بخش اول تحریم‌ها و پس از 180 روز بخش دوم و پایانی تحریمها علیه ایران را اعلام می‌کند. در دوره 90 روزه که در تاریخ 13 مرداد 97 به پایان رسید، تحریم‌های هسته ای احیا شد و در دوره 180 روزه، یعنی از 13 آبان تحریم‌ها به حوزه نفتی، بانک مرکزی، کشتی‌رانی و مانند آن در دستور اجرا قرار گرفتند.

اما همزمانی تحریم‌های روز 13 آبان با حماسه حضور میلیونی ملت ایران در راهپیمایی و تجمعات روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، قبل از هر چیزی، بی‌اثری و شکست سیاست تحریمی آمریکا را نشان داد.

برنامه رو در رو این هفته جریان افول قدرت نرم آمریکا را با حضور کارشناسان به بحث می گذارد.

این برنامه به تهیه کنندگی سید مهدی حسینی، کاری از گروه سیاسی شبکه چهار سیما است و سه شنبه ها ساعت 19:00 پخش می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی