English

نویسنده‌ای پیکرش را هم وقف دانشگاه کرد

ناصر ایرانی که شامگاه چهارشنبه در سن ۸۱ سالگی از دنیا رفت، وصیت کرده که بدنش پس از مرگ، برای امور تحقیقاتی به دانشگاه تهران اهداء شود.

نویسنده‌ای پیکرش را هم وقف دانشگاه کرد

به گزارش خبرگزاری موج ، قاسمعلی فراست در گفتگویی اعلام کرد : ناصر ایرانی از نویسنده‌هایی بود که دلش با قلمش رو راست بود، و هر آنچه بود را می نوشت و هر آنچه می‌نوشت به معنای واقعی خودش بود.

وی اظهار داشت: دانشگاه تهران اعلام کرده که مراسمی برگزار می‌کند اما تاریخ آن روز شنبه اعلام خواهد شد.

فراست گفت: مرحوم ایرانی سالها دچار بیماری بود که کج دار و مریز با آن کنار آمده بود اما این بیماری از سال گذشته عود کرد. او نیز به گمان اینکه سرطان است به بیمارستان مراجعه کرد و نمونه برداری شد و پس از مدتی نیز اعلام شد که مبتلا به سرطان نیست.

این داستان نویس ادامه داد: او مدتها را در منزل سپری کرد و در این مدت روز به روز تحلیل رفت تا اینکه شب گذشته در منزل خود درگذشت.

فراست گفت: مرحوم ایرانی تا دقایق پایانی عمر چشم انتظار چاپ دو اثر پایانی خود بود.

وی با انتقاد از روند طولانی بررسی برخی آثار ایرانی برای قرار گرفتن در نوبت چاپ، اضافه کرد: مرحوم ایرانی حتی راضی بود قبل از مرگ نتیجه پیگیری برای چاپ را بداند تا اصلاحات لازم انجام شود که متاسفانه این اتفاق نیفتاد.

بر اساس این گزارش ، ناصر ایرانی داستان‌نویس و نمایش‌نامه‌نویس دهه 40 و 50 در ایران بود. وی در دوران هشت سال جنگ به درخواست خود برای نوشتن داستان و رمان به جبهه رفت.

از معروف‌ترین نمایشنامه‌های مرحوم ایرانی می‌توان به «ما را مس کنید» و «سه نمایش‌نامه کسالت‌بار » اشاره کرد. او همچنین نویسنده کتاب «داستان، تعاریف ابزارها» و رمان «زنده‌باد مرگ» است که رهبر انقلاب اسلامی در زمان ریاست جمهوری خود مطالعه کتاب این کتاب را توصیه کرده بودند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی