English

یادداشت

انتظامی سرپرست یا رییس سازمان سینمایی؟

شنیده ها حاکی است حسین انتظامی موافق پذیرش سمت ریاست سازمان سینمایی نیست و به احتمال زیاد سرپرستی این سازمان را برای مدتی به عهده خواهد گرفت.

انتظامی سرپرست یا رییس سازمان سینمایی؟

سرویس فرهنگی خبرگزاری موج- محمدصالح حجت الاسلامی: جایگزینی حسین انتظامی قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به جای محمد مهدی حیدریان، قویترین احتمال مطرح شده این روزها است و حتی عده ای از رویت حکم صادره در دست برخی از مدیران ارشادی سخن به میان می آورند.

اما ظاهرا این مطلوب قائم مقام فعلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیست و در مقابل پذیرش آن مقاومت می‌کند. این مدیر خوش سابقه و خوشنام که تا چندی پیش سکان‌دار معاونت مطبوعاتی بود و با توجه به سبقه رسانه ای خود، کارنامه خوبی دارد و بسیار باهوش است به خوبی از چالش های پیش رو در سازمان سینمایی مطلع است و قطعا در تجربه ای که در مقام قائم مقام وزیر بدست آورده شناخت نسبی هم نسبت به این حوزه پیدا کرده است. اما شاید صلاح نمی داند، در حالی که در بهترین حالت تنها دو سال در آن منصب حضور خواهد داشت، به عرصه پر حرف و حدیثی همچون سازمان سینمایی ورود کند .

از سویی دوستی دیرینه اش با وزیر فعلی فرهنگ و ارشاد اسلامی بار مسئولیتش را زیاد می کند اما، از طرفی جدای از اینکه هوش مدیریت و ارتباطی بالایی دارد، سبقه حضور طولانی اش در روزنامه جام جم و خبرگزاری خبرآنلاین در کنار تجربه سالهای اخیر در یکی از بالاترین رده های مدیریتی وزارتخانه، تیمی مطلع و حرفه ای را در اختیار او قرار می دهد که شاید  تسلط بر اوضاع را برای او هموار کند.

با توجه به اینکه در همین روزها، شاهد صدور احکام دبیران و انتشار فراخوان جشنواره های سینمایی فجر بوده ایم، می توان حدس زد که تا حدی بار مسئولیت نتایج آنها از دوش مدیر جدید سازمان برداشته شده و تنها وظیفه او مدیریت به سرانجام رسیدن موفق آنها در دوره پیش رو و کسب تجربه و آمادگی برای دوره سال آینده، که آخرین دوره این دولت هم خواهد بود، است. 

اما این نمی تواند حاشیه امنیتی برای بی گزند ماندن مدیر جدید از حواشی باشد. چرا که سازمان سینمایی به سادگی هر چه تمام تر در گرداب حواشی متعدد قرار خواهد گرفت اگر در تعامل با اصناف پر قدرت و همینطور سازمان های موازی و گروه های مقتدر اجتماعی به برایند قابل قبولی دست پیدا نکند. در این میان مافیا و پدرخواندگان سینما از جهتی و جریان های پر نفوذ ایدئولوگ از سویی دیگر در کنار سینماگرانی همیشه متوقع برای حمایتی که متضمن بقای سینمای عادت کرده به پول نفت و سود در تولید هستند ملقمه ای چغر را پیش رو قرار می دهند که نمی توان بدون برنامه و مهارت با آن مواجه شد.

همه این موارد ایجاب می کند که شاید بتوان به این گزینه فکر کرد که حسین انتظامی، در ابتدا به عنوان سرپرست سکان مدیریت سازمان سینمایی را در دست بگیرد تا امکان بررسی بیشتر و نزدیکتر این حوزه را داشته باشد و در صورت حصول اطمینان از موفقیت، با پذیرش کامل سمت مدیریت سازمان و معاونت وزیر موافقت کند و در غیر این صورت در پایان جشنواره فجر، میز را به فرد بعدی تحویل دهد و رزومه خوب خود را بدون بخش تاریکی،حفظ کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه