English

سید جمال ساداتیان در گفت و گو با خبرگزاری موج:

مدیر جدید با معضلات انباشته بسیاری روبرو است/ نباید همه انتظارات از دولت باشد

ساداتیان گفت: در حال حاضر به دلیل معضلات انباشته شده زیاد در سینما، بیشتر از جاهای دیگر انتظار است که کارهای اساسی تری انجام شود.

مدیر جدید با معضلات انباشته بسیاری روبرو است/ نباید همه انتظارات از دولت باشد

سید جمال ساداتیان در مورد تغییر اجباری رئیس سازمان سینمایی به خبرنگار خبرگزاری موج گفت: به هر جهت محمدمهدی حیدریان، چه در دوره قبل و چه این دوره آخر مدیریتش تلاش داشته کارهایی را انجام دهد و بعضی، فعالیت او را مثبت و برخی هم منفی ارزیابی می کنند. ولی خُب، او هم بشر است و هیچ بشری مطلق نیست و حتما هر حرکتی که انجام می‌دهد، عملکردش مورد نقد خواهد بود؛ بخصوص در حوزه سینما که معضلاتش خیلی بیشتر از موارد دیگر است و در عین حال بیشتر هم مورد توجه اعضای صنف و افکار عمومی است.

نباید همه انتظارات از دولت باشد

وی افزود: چرا که به طور عجیبی همه انتظارات اعضای صنف هم معطوف به دولت می شود. اگر کمبود سالن نمایش وجود دارد و یا تولید کم می شود، همه به دولت انتقاد می کنند که چرا کمک نمی کند وپول نمی دهد و همه این انتقادها به ارگان های دولتی بر می گردد. من نمی خواهم بگویم انتظار نا مشروعی از طرف دست اندرکاران سینما است بلکه باید پرسید یک معاون سینمایی با توجه به محدودیت هایی که دارد چطور می تواند این حجم از انتظارات را بر آورده کند؟ .

ساداتیان در ادامه افزود: به هرحال من هم به این مسائل آشنا هستم و به خوبی درک می کنم که وقتی بعضی از فیلم ها که با مشقت فراوان تولید می شوند ولی به دلیل کمبود سالن فرصت اکران پیدا نمی‌کنند و یا آن هایی هم که فرصت اکران پیدا می کنند، آنقدر از نظر ضریب اکران، در هم می روند که شاید، خیلی از فیلم ها به شرایط اکران مطلوب نرسند، اولین انتقادشان معطوف به مجموعه مدیریت سینمایی کشور می شود که چرا شرایطی فراهم نکرده اند که این فیلم ها دیده شود. ضمن اینکه  فکر می کنم همه مطالبات به حق است و از یک طرف هم معاونت سینمایی به تنهایی چه کاری می تواند انجام دهد؟

اهالی سینما باید بازوی اجرایی معاونت سینمایی باشند

تهیه کننده متری شش و نیم گفت: ما دست اندرکاران باید دست به دست هم دهیم و همان طور که فیلم می سازیم تلاش کنیم سالن های سینمایی را بیشتر کنیم و.... یعنی همه اهالی سینما، می توانند بازوی اجرایی معاونت سینمایی باشند که همه به سهم خودشان تلاش کنند تا موانع را از پیش رو بردارند و همیشه از دولت انتظار انتظار برطرف کردن موانع را نداشته باشیم.

ساداتیان تصریح کرد: اگر با این رویکردی که تا الان بوده بخواهیم به مدیر بعد هم نگاه کنیم قطعا او هم نمی تواند کاری از پیش ببرد، زیرا با همین انتقادها رو به روست.

تهیه کننده فیلم سینمایی چهارشنبه سوری با اشاره به اینکه در مقطع خاصی این تغییر صورت می گیرد و تنها دو سال دیگر از عمر این دوره دولت و انبوهی از مسائل باقی مانده، اظهار داشت: من نمی دانم چه کاری می شود کرد. من هم از دور شاهد این تحولات هستم و نمی دانم چه کسی می خواهد بیاید؛ ولی این را می دانم که هر کسی که بیایید با کوهی از مشکلات رو به رو است. چرا که حوزه سینما، یک حوزه تخصصی است و اگر فرد جایگزین این مقوله را نشناسد و تشخیص ندهد که، برای شکل گیری یک فیلم، چه در حوزه ساخت وچه در حوزه نمایش آن، چه نیازهایی وجود دارد، و حتی به رغم تمام موانعی که وجود دارد، نتواند همین وضع موجود را روان کند و یا به دلیل ندانم کاری هایش مشکلاتی را درست کند و حتی مشکلات بیشتری هم بیفزاید؛ قطعا، قضیه را پیچیده تر و انتقادات را بیشتر می کند.

حداقل انتظار،به پایان رساندن کارهای نا تمام

این تهیه کننده مطرح خاطر نشان کرد: ساده ترین این مسائل، این است که حیدریان قصد داشت تا صنف تهیه کنندگان را سرو شکل دهد ویک پارچه اش کند. حتی مدتی است که در تلاش برای درست کردن زیر ساخت ها است، حالا اگر او برود تمام زحمات  روی زمین می ماند و مدیر بعدی که بیایید تا به اوضاع مسلط شود و بخواهد این کارها را انجام دهد، زمان می برد و در همین حال تمام مشکلات در هم تنیده می شود واین معضلات را بیشتر می کند.

وی با تاکید به اینکه حداقل پیشنهاد من به نفر بعدی که می آید این است که تلاش کند تا کارهای نا تمام قبلی را به اتمام برساند، گفت: بالاخره همه چیز که بد نیست و هر مدیری که می آید برای موفقیت خودش هم شده، باید شرایطی فراهم کند که باعث تثبیت مواضع خودش هم بشود. یعنی برای اهالی آن صنف باید به بهترین شکل سرویس و خدمات دهد. بالاخره وقتی حاکمیت ها و دولت ها توسط مردم انتخاب می شوند، آنها نماینده جمعی می شوند که برای سهولت در امر قانون گذاری و اجرای آن قوانین، تلاش کنند که نتوانند بهترین سرویس ممکن را به سازمان متبوعشان بدهند. در حال حاضر به دلیل معضلات انباشته شده زیاد در سینما، بیشتر از جاهای دیگر انتظار است که کارهای اساسی تری انجام شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه