English

وعده وزیر به انجمن آثار و مفاخر فرهنگی:

تخصیص بودجه قانونی بعد از کسب جایگاه مرجع

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پیش از ظهر امروز با حضور در انجمن آثار و مفاخر فرهنگی از بخش های مختلف این انجمن بازدید و در جریان سابقه تاریخی و روند فعالیت های آن قرار گرفت.

تخصیص بودجه قانونی  بعد از کسب جایگاه مرجع

به گزارش خبرگزاری موج، مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدعباس صالحی پس از این بازدید در نشستی با رییس و مدیران انجمن آثار و مفاخر فرهنگی با تاکید بر اینکه در حوزه یادمان های هویتی نیاز به مرجعیت محکم داریم گفت: فعالیت در حوزه بزرگان و مفاخر وقتی مرجعیت بیابد در قوانین بودجه ای نیز می توان برای آن اعتبار و ردیف بودجه ای در نظر گرفت.

وی افزود: در حوزه یادمان ها ضعف هویتی داریم و باید در این زمینه توجه بیشتری داشته باشیم و انجمن آثار و مفاخر فرهنگی در زمینه مستند سازی بزرگان و مفاخر می تواند نقش به سزایی داشته باشد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: انجمن آثار و مفاخر فرهنگی دارای جایگاهی است که ارزش آن از رقم اعتباری بیشتر است و این امر برای دریافت امکانات از سوی تصمیم گیران و مشارکت جویان یک فرصت برای انجمن محسوب می شود.

صالحی افزود: یادمان های فرهنگی باید به گونه ای دارای مرجعیت شوند که بتوان در قوانین دولت برای آن جایگاهی در نظر گرفت و دارای ردیف بودجه و اعتبار شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: این انجمن با توجه به سابقه و اقداماتی که انجام می دهد می تواند در حوزه ایران شناسی نیز فعالیت داشته باشد و با انجمن های ایران شناسی در حوزه بین المللی تعامل و ارتباط یابد و از طریق فضای مجازی و ارتباط های رو در رو با برخی ایران شناسان خارجی خط ارتباطی در این حوزه را تجدید کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر ارتباط و تعامل این انجمن با استان ها در زمینه بزرگداشت بزرگان و مفاخر گذشته و معاصر تاکید کرد.

صالحی در عین حال تصریح کرد: با ارتباط این انجمن با استان ها، آن ها این حس را پیدا می کنند که انجمن نسبت به بزرگان و مفاخر و شخصیت های آن ها تعلق خاطر دارد و آن ها را همراهی می کند.

وی ادامه داد: انجمن آثار و مفاخر فرهنگی در تعامل با استان ها در بخش هویت سازی نیز بهتر می تواند عمل کند و به شخصیت شناسی بزرگان و مفاخر کشور منجر می شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه بر توجه به سطح برگزاری بزرگداشت ها نیز تاکید کرد و گفت: برخی بزرگان پس از بازنشستگی به محلی برای دیدارها و ملاقات های خود با شاگردان و علاقه مندانشان نیاز دارند و لازم است در این زمینه تدبیری اندیشیده شود.

در این بازدید همچنین، حسن بلخاری رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی، ضمن ارایه گزارشی از مجموعه اقدامات و روند فعالیت های این انجمن، آخرین کتاب های منتشر شده از سوی این انجمن در زمینه بزرگان و مفاخر را معرفی کرد.

وی در بخشی از سخنان خود بر آمادگی این انجمن در برگزاری بزرگداشت بزرگان و مفاخر کشور تاکید کرد.

بلخاری ادامه داد: این انجمن چارچوب مشخصی برای شخصیت شناسی در بخش بزرگان و مفاخر در نظر گرفته است و در حال ارسال این چارچوب به استان ها هستیم که بر اساس آن بزرگداشت ها در استان ها انجام شود.

در این بازدید علی اصغر کاراندیش معاون توسعه مدیریت و منابع و سیدمحمد مجتبی حسینی معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، صالحی را همراهی کردند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه