English

امیر احمد فلسفی در گفتگو با موج:

تنوع آثار از ویژگی های نمایشگاه قاب تجلی است

یک مدرس و استاد خوشنویسی گفت: مخاطبین نمایشگاه قاب تجلی باید با شناختی نسبی به بازدید از این نمایشگاه بیایند تا از تنوع بهره ببرند.

تنوع آثار از ویژگی های نمایشگاه قاب تجلی است

امیر احمد فلسفی در گفتگو با خبرنگار تجسمی خبرگزاری موج در مورد اهمیت نمایشگاه آثار تجسمی چهره های ماندگار گفت: طبیعتا هنرمندانی که در این نمایشگاه حضور دارند بخشی از هنرمندان مطرح حال حاضر کشور هستند. هنرمندان در این سطح هم معمولا به دعوت کسی که کارنامه قابل قبولی دارد، آثارشان را به نمایشگاه می دهند. به هر حال ممکن است برای کسانی که به هنر آشنا و یا علاقمند هستند شاید فایده داشته و یا جذاب باشد که کار این هنرمندان را از نزدیک ببینند.

وی در مورد چیدمان آثار در نمایشگاه گفت: تنوع آثار در این نمایشگاه می تواند بر جذابیت آن بیفزاید و من فکر می کنم که همین امر یک نکته خاص برای آن است. ولی چون نمایشگاه چهره های ماندگاری است که قبلا برای این عنوان انتخاب شده اند و امروز نامدار هستند و به شیوه های مختلف هنر آفرینی می کنند از این تنوع و تفاوت برخوردار است.

فلسفی که داوری نمایشگاه‌ها و مسابقات خوشنویسی و برگزاری نمایشگاه‌های متعدد را در کارنامه خود دارد، افزود: این نمایشگاه آثار یک هنرمند نیست که یک تم از یک دوره خودش را ارائه کرده باشد تا با نمایشگاهی یک دست روبرو باشیم. حتی اگر هنرمندی از آثار خودش در دوره های مختلف کارهایی را ارائه کرده بود باز هم  شاهد آثار خیلی متفاوتی باشیم.

این استاد خوشنویسی تاکید کرد: بنابراین طبیعی است که این نمایشگاه که آثاری از افراد مختلف، با سلیقه‌های متفاوت و در رشته‌های مختلف را در دل خود دارد بسیار متنوع باشد و اگر در کنار آثار خوشنویسی، متناسب با موضوع نمایشگاه که آثار هنرهای تجسمی چهره های ماندگار است، آثار حجمی و مجسمه و یا عکس هم می توانست در اینجا به نمایش گذاشته شده باشد و ممکن است جای برخی از چهره‌های ماندگار رشته های دیگر تجسمی در این نمایشگاه خالی باشد.

وی در ادامه اظهار داشت: بنابراین جنس کسانی که آثارشان در این نمایشگاه عرضه شده و یا حتی عنوان این رویداد هنری ایجاب می کند که با آثار متنوعی روبرو باشیم.

امیر احمد فلسفی در مورد میزان رضایتش از جانمایی آثار و اینکه آیا این آثار یکدیگر را تحت الشعاع قرار نمی دهند، گفت: فکر می کنم بازدیدکننده این نمایشگاه باید با یک توجهی وارد می شود و بداند که به کجا آمده است و از این تنوع استفاده کند نه اینکه دچار سوال شود.

وی افزود: البته می توانست این نمایش به همراه یک کاتالوگ یا یک بولتن از پیش طراحی شده باشد که مخاطبین را در بازدید از این نمایشگاه کمک کند.

فلسفی تاکید کرد: البته در کل، من اشکالی در ارائه آثار نمی بینم و از نظر من می تواند یک تابلوی خط کلاسیک بر روی دیوار باشد و در کنارش هم یک نقاشی به نمایش در آمده باشد. گرچه چیدمان کارها می تواند به نحوی باشد که این تفاوت – نه تضاد- خوب دیده شود.

شایان ذکر است در نمایشگاه قاب تجلی که به آثار تجسمی چهره های ماندگار اختصاص دارد، دو اثر نفیس از آثار امیر احمد فلسفی به نمایش در آمده و علاقمندان می توانند تا 15 مهرماه، با مراجعه به گالری ممیز واقع در خانه هنرمندان ایران از این آثار دیدن کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه